Mateo Willis מצלם עקרב אדוםהמפיק העצמאי מווינה  Jakub Han פרסם באתר cinema5d את מאחורי הקלעים של הפקת Planet Earth II של ה-BBC, הפקה שהופקה ב-4k, כמויות נכבדות של הילוך איטי, צילום בעלי חיים מקרוב על מנת להציג תמונות שלא נראו בעבר.
אתר החדשות Vox השיק סדרה הכוללת שלושה אספקטים טכניים בצילום של הסדרה. הסרטים כוללים ריאיונות עם אנשי ההפקה כולל הבמאי Neil Nightingale, המפיק Mike Gunton של Planet Earth, המפיק Mike Gunton של העונה הנוכחית (2) ועוד.

הגישה הקולנועית:
הווידאו הראשון מסביר את התהליך הטכני שאפשר לצלם בסביבה שהיא קשה לצילום. הם משווים את החומרים לחומרים הראשונים שצולמו ב-2006 ואפילו עם חומרי גלם אנלוגיים מוקדמים יותר על מנת להסביר כיצד גודל המצלמות ומערכות הייצוב השפיע ופתח אפשרויות חדשות. אחד היתרונות המשמעותיים הוא שימוש ברחפנים, ולמרות זאת הסיפור נשאר האלפא והאומגה של הסדרה התיעודית, לא משנה כמה טוב הצילום.

Jonathan Jones מתמקד בעכברקצבי שדות משתנים
הווידאו השני נקרא "איך סרטי טבע מעוותים זמן?" סרט זה מסביר את השימוש בטכנולוגיות של הילוך איטי ושימוש בצילום מקטעים. הוא מתמקד בשימוש במצלמות עם קבצים גבוהים על מנת להפיק איכות גבוהה של הילוך איטי של בעלי חיים כגון יונקי דבש או חרקים, ויש אפילו הסבר כיצד זה בוצע בעולם הפילם והווידאו כולל הסברים עם צילום מקטעים והיפר מקטעים.

Jonathan Jones מתמקד בעכברצילום לילה
בווידאו האחרון הם מתמקדים באתגר של צילום חיי לילה. הם מסבירים עם מה הם היו צריכים להתמודד ועל הבעיה של שימוש בתאורה מלאכותית שמפחידה את בעלי החיים. קיימות שלוש טכניקות לצילום בלילה ללא שימוש בתאורה מלאכותית – תאורה ומצלמות אינפרא-אדום, צילום תרמי ומצלמות עם רגישות גבוהה.
לצילום אינפרא-אדום הם השתמשו במצלמות Dragon של RED על מנת לצלם בקצבים מהירים. כאשר בשתי השיטות הראשונות הצילומים בוצעו הופקו בשחור-לבן וניתן היה לצלם בחושך מוחלט, לצורכי צילומים בצבע השתמשו במצלמת סוני A7s II.

למקור המאמר