חברת קנון השיקה בתחילת השנה את הגרסה האחרונה של מצלמת הדגל של החברה EOS-1D X Mark II (ראה ידיעה באתר AV). הצלם  Olaf von Vossמאתר cinema5d בחן את נושא הווידאו במצלמה זו. הוא כותב: "למצלמה יש יכולות מרשימות של וידאו – צילום 4k בקצב של 60 תמונות בשנייה, צילום 120 תמונות בשנייה ב-1080p ומערכת אוטופוקוס חדשנית." כמה התוצאה טובה בפועל – זה מה שניסה Olaf לבחון (בחינות נוספות: בדיקה ראשונית של Johnnie ובדיקות מעבדה של Sebastian).

מסקנות:

"המצלמה אינה מצלמת וידאו, זוהי מצלמה מעולה לאנשי מקצוע בתחום הסטילס, אבל היא עושה את העבודה כאשר משתמשים בה כמצלמה שנייה או לצילומים באחורי הקלעים, ואז תענוג לעבוד עם מערכת המיקוד האוטומטי. אם הייתה לי הבחירה לא הייתי משתמש במצלמה זו כמצלמה מובילה כיוון שחסרות למצלמה רוב היכולות שאני משתמש בהן בהפקות כגון focus peaking, פילטרים ND, עינית ייעודית, מקודדים ברמה גבוהה ותמיכה ב-C-log.

למרות זאת, המצלמה תוכל לבצע את העבודה באיכות טובה. בסופו של יום סיפקה המצלמה את העבודה בצילום הטיול שלי להרים, לאור העובדה שלא הייתי לוקח מצלמת וידאו בכל מקרה.

קיימות מצלמות אחרות בשוק, כמובן, שכל מה שאמרתי מתאים גם להן, אבל למצלמה זו יש מערכת מיקוד אוטומטי שעובדת כמו חלום ואני מקווה לראות עוד מצלמות בשנים הבאות עם יכולת זו."

למקור המאמר