במסגרת סיכומי השנה הבמאי ואמן הצבע Charles Haine פרסם באתר No Film School את חמשת הכלים החשובים שהושקו או עודכנו בתחום הפוסט. הוא כותב: למרות שאנו אוהבים מאוד את ההפקה החלק העיקרי של ייצור התכנים מתמקד בתחום הפוסט. להלן רשימת הכלים הטובים ביותר שהושקו או שודרגו ב-2016 שעוזרים להפוך את הזמן לאחר הצילום יצירתי יותר ומהנה יותר:

Fusion למק (ראה ידיעה באתר AV)
אחד הדברים שאנחנו אוהבים יותר מזול הוא חינם. Blackmagic עושה עבודה נהדרת כשהיא מוצאת את היכולות הנכונות להפוך את הגרסאות המקצועיות (PRO) לגרסאות בתשלום בעבור משתמשים מקצועיים, תוך שמירה על גרסאות החינם ככלי עבודה יעיל ואיכותי.
עם תוכנת האפקטים Fusion שנרכשה לפני מספר שנים ידענו שתהיה גרסת חינם גם למק, ועכשיו היא הגיעה.
תוכנת אפטר של אדובי היא מתחרה מפלצתית להתמודדות במרחב של אפקטים ויזואליים. Fusion משתמשים במודל של מפרקים לעומת אפטר המשתמשים בשכבות, אולם בעזרת השילוב עם תוכנת העריכה Resolve והמחיר המעולה (חינם) Fusion תיקח חלק משוק האפקטים של אדובי בעתיד הקרוב.

FCPx גרסה 10.3 (ראה ידיעה באתר AV)
תוכנת העריכה של אפל FCPx בגרסה האחרונה 10.3 שהושקה ביחד עם המחשבים הניידים של החברה. מאז ההשקה של גרסה 10 של תוכנת העריכה FCP לפני מספר שנים הפסידה החברה לפרמייר בשוק ההפקות העצמאיות ול-Avid שהתמקמה בשוק העליון.
עם השקת גרסה 10.3 נראה שאפל נמצאת בדרך הנכונה לקחת חזרה את המיקום שלה בשוק. עקב האפשרות של שילוב מוניטור חיצוני, עריכה אוטומטית של פרופיל צבע, תהליך עבודה Rec 2020, נראה שאפל יכולה לנסות לקבל חזרה את הצד PRO בתוכנת העריכה.

שדרוגי הענן של אדובי (ראה ידיעה באתר AV)
תוכנית המינויים של אדובי והענן היצירתי היו שנויים במחלוקת לגבי הכדאיות והקשר הבלעדי עם החברה, אולם אחד היתרונות הוא עדכונים ושיפורים קבועים, יתרון משמעותי למנויים. קשה לציין שיפור אחד שהוא "השיפור", היו כל כך הרבה שיפורים חשובים.
אולי אוסף כלי המדיה החברתית בפרמייר הוא אחד השיפורים המשמעותיים המאפשרים בקרה של תוכני וידאו על גבי פלטפורמות שונות, או אולי זה כלי המציאות מדומה (ראה ידיעה באתר AV), ובעתיד הקרוב נראה את התוצרים של הפרויקטים VoCo, פוטושופ לסאונד (ראה ידיעה באתר AV). השיפורים של החברה היו מבטיחים מאוד כל השנה, מה שמבטיח ששנת 2017 תהיה מרתקת.

ACES (ראה ידיעה באתר AV)
טכנולוגיה זו כבר קיימת מספר שנים, אבל מסיבת ההשקה של הטכנולוגיה התקיימה במסגרת הסרט "קפה סוסייטי", שיתוף פעולה בין וודי אלן למנהל הצילומים ויטוריו סטוררו. טכנולוגיה זו עזרה לוויטוריו לשכנע את אלן לאמץ את הפורמטים הדיגיטליים, בגלל תהליך העבודה מהפקה ועד הפוסט וההבטחה שהתמונה שרואים זו התמונה שמקבלים.

DaVinci Resolve גרסה 12.5  (ראה ידיעה באתר AV)
כמו תוכנת Fusion תוכנת חינם קשה לנצח, ועם ההשקה של היישום שלResolve  המתוכנן לינואר ואפילו גרסת הסטודיו (הגרסה בתשלום), מחיר השדרוג סביר מאוד.
היישום Resolve מגיע עם מספר מגבלות, כמו כמות הלוחות שניתן להשתמש בהם ושזמינים רק למערכות מק, אבל יש לו מספר יכולות משמעותיות. ניתן להתקינו על חמש מערכות מאותו רישיון, וזה חצי ממחיר של גרסת הסטודיו, וזה היה לפני ההשקה של גרסה 12.5 שכללה 250 יכולות חדשות, דבר ששומר על החדשנות שחברת Blackmagic ידועה בה.
Blackmagic עושים הכול על מנת שתוכנת Resolve תהיה התוכנה שעושה הכול, משלב הצילום ועד ההפצה, ולמרות שהם עדיין לא שם הכלים שישנם כרגע הנם חזקים מאוד ועושים את החיים קלים בתהליך הפוסט.

למקור המאמר