האולפן השקוף של ערוץ 2 – הוקם על במה בגובה  1.5 מטרים ברחבת הכנסת, כשבניין הכנסת, שיואר על ידי חברת דנאור, משמש כרקע. גודלו 11×11 מטרים ויוצבו בו 4 מצלמות. שתי מצלמות שימוקמו על מנופים יעבירו את 'משחק הקואליציה' שינוהל על ידי ליאור פרדמן ויצולם מחוץ לאולפן, עם שכבה גרפית תלת ממדית שתופק על מערכות של אורעד על ידי 'שגב ספורט'.


מערכת הצילום שתופעל בכנסת, מבוססת על ניידת של אולפני הרצליה ומצלמות LDK 8000ELIT של חברת GV. בפועל הניידת תשמש רק לגיבוי ולשליטה על המצלמות. "כל מצלמה תחובר בסיב אופטי ישירות לנווה אילן ואני, הבמאי והנתב של ערב הבחירות – נשב בנווה אילן", מסביר רמי דניאל, סמנכ"ל הנדסה בחברת החדשות של ערוץ 2, שמוסיף כי למטרה זו נשכרו 8 סיבים אופטיים אל נווה אילן ו-4 סיבים חוזרים מנווה אילן לכנסת".


"בנוסף הקמנו קו תמסורת להעברת האינטרקום, כך שתהיה לנו גישה מנווה אילן לאוזניות של כל כתב. הסאונד ינותב בניידת ויועבר לנווה אילן לאחר ערבול. ערוצי סאונד נוספים ישולבו עם ערוצי הווידיאו ויועברו לנווה אילן על הסיבים האופטיים.


"החל מיום ראשון כל מערכת התוכן של חדשות ערוץ 2 – כולל כל המגזינים – יועבר לאולפן הכנסת. לתמיכה בעיתונאיים הוקמה באולפן הכנסת מערכת INEWS של AVID שמסונכרנת עם נווה אילן. היא כוללת תמיכה מלאה בעיתונאים ומאפשרת גלישה באינטרנט, גישה לדוא"ל של העיתונאים וגישה לשרת שבנווה אילן. בפועל השידור יעבור לכנסת כבר מיום ראשון. לצורך כך כל מערכת המחשוב של המדגם של מינה צמח, כולל מערך הטלפניות – שזה 20 עמדות – תעבור אף היא לכנסת.


"חברת החדשות תהיה פרוסה ב-22 נקודות נוספות בכל רחבי הארץ עם חיבור ישיר לנווה אילן כמקורות ווידיאו וסאונד. נקודות אלה יכללו את מטות המפלגות, ועדת הבחירות ואתרים נוספים שיהיה בהם עניין. החיבורים לנווה אילן מבוססים על 12 סיבים אופטיים כששאר החיבורים יעשו באמצעות ניידות לווייניות ומערכות LIVEU.


"בימים רגילים אנחנו מפעילים לצורך החדשות כ-20 מקורות. מאחר ובבחירות יופעלו כ-40 מקורות, היה צורך להרחיב חלק מהאמצעים שבמערכת בנווה אילן כולל הוספת מסכים, מסנכרנים, אינרטקומים ועוד.


"מאחר שמנכ"ל הכנסת הנחה את האנשים שלו לעזור לנו בכל דבר – ממזון ועד חניה – נראה לי שנרגיש ממש בבית…"