צלם הדוקו ואחד מהבעלים של אתר cinema5d, ג'ני בהירי, ביצע ראיון עם  Yann Salmon-Legagneur  מסוני לגבי המצלמה החדשה a7R III כאשר הריאיון כמובן מתמקד בתחום של הווידאו והוא מסכם: אין ספק שהמצלמה החדשה היא כלי צילום מתקדם אבל האם מתאים לווידאו?.

הסקירה כוללת:

  • HLR וHDR – תוספת של יכולות צילום של פרופיל שטוח
  • מיקוד אוטומטי – עובד הרבה טוב יותר מבעבר
  • שיפור העינית כולל המיקוד הידני
  • הייצוב הפנימי מבוסס על חמישה צירים, לג'יני עדיין אין פסק דין לגבי איכותו
  • אפשרות הקלטת פרוקסי
  • רק צלמי סטילס נהנים מהכונן הכפול של כרטיס הזיכרון
  • ממשק (USB(3.1 להעברת תכנים ומתח
  • התייחסות לנושא העדשות

סיכום:

בסופו של דבר זה מתמקד בשתי שאלות

  • האם שווה לשדרג את המצלמה מa7r II או a7s II?
  • והאם מצלמת a7S III שעדיין לא הושקה תתאים יותר למפיקי ווידאו?

התשובה לשאלה הראשונה תלויה בסוג הפרויקטים שמצלמים ובאיזה ציוד משתמשים בהפקה. לצלמי סטילס שמדי פעם מצלמים ווידאו אין כל ספק שזו המצלמה מצויינת עבורם. במיוחד שסוני ממשיכים לשלב עדשות איכותיות. לצלמים שעיקר העבודה היא ווידאו אין לו תשובה ברורה, תהיה אחרי בחינה מקיפה של המצלמה.

לגבי השאלה הקשורה למצלמת a7S III, זוהי שאלת מיליון הדולר. לדעתו, לסוני תהיה גישה שונה בין שתי המצלמות כי השוק היום אינו השוק שהיה לפני שנתיים או שלוש שנים, כשהיתרון היה ברור לטובת סוני. בכל שדרוג חייבת להיות יכולת אחת משמעותית שלא ניתן לעמוד בפניה, הקלטת HDR יכולה להיות אפשרות (למרות שעדיין לא הוכח כמה היא טובה ב8 ביט) אבל עבורו, הקלטה ב10 ביט ופילטרי ND מובנים הם סיבה טובה להמתין עוד קצת בתקווה שיכולות אלו ישולבו בגרסה החדשה.

 

למקור המאמר