צלם הדוקו ואחד מבעלי אתר cinema5d, ג'ני בהירי, פרסם התרשמות ראשונה של המצלמה החדשה a7R III של סוני. הוא כותב: "במסגרת הנסיעה האחרונה שלי ליפן יצא לי לבחון את המצלמה החדשה של סוני הa7r III.
לצערי המצלמה שניתנה לי הייתה מקומית, כך שהתפריטים היו ביפנית. לאחר שקיבלתי את המצלמה וידאתי את ההגדרות הבסיסיות, כושר הפרדה (4k) פרופיל צילום (S-log2), קצב צילום (24 תמונות בשנייה) ועוד. בגלל המגבלה של התפריטים, המאמר מתייחס למצב צילום זה ואינו סקירה כללית.

ביחד עם המצלמה קיבלתי את העדשה החדשה של סוני 24-105mm F/4 ונהניתי לראות שהשילוב של המצלמה עם העדשה היה פשוט להפעלה למרות העדשה היא .f/4 בתוספת הגוף הקל של המצלמה, התוצאות היו מרשימות."

המאמר כולל את השיפורים מהמצלמה הקודמת ואת התרשמותו

טעון שיפור:
"אחד הדברים שאני רוצה שישפרו הוא מערכת הייצוב. כאשר מצלמים עם חצובה אין כל בעיה, אולם כאשר נעים (הולכים) ועוקבים אחרי נושא הצילום – יש מה לשפר. חשוב לציין כי הגרסה החדשה לא מוסיפה קצבי צילום, כך שלמשתמשים המצלמים ב4k וגם ב50/60 תמונות בשנייה המצלמה הזו אינה מתאימה. כמו כן, גם לא נראה שהיה שיפור בתופעת המריחה הנגרמת מ rolling shutter, גם הצלחתי לראות מעט תופעות moiré בצילום במצב של full frame המצב בו אני עובד.

מסקנות:
סוני יצרו שיפור משמעותי מבחינת האיכות בצילום 4k מדור המצלמה הקודם, ולדעתי זו מצלמת הגשר הטובה ביותר שיוצרה. ראיתי תמונות של צלמים מקצועיים שהפיקו תמונות מדהימות ואני יכול לומר שהמצלמה מתפקדת בצורה טובה מאוד במגוון מצבי צילום וידאו. (לצלמים שדואגים למצב שהמצלמה מתחממת, זה לא קרה לי בזמן הצילומים אבל זה לא בהכרח מעיד על הכלל משום שכל אחד מצלם במקומות שונים ובטמפרטורות סביבה שונות).

האם לקנות את המצלמה?
צלמים שרוצים לרכוש כעת מצלמה חדשה ללא מראה לצילום וידאו – הייתי מחכה למצלמת a7S III שסוני מייעדת אותה לצילום וידאו (S) וצילומים בתנאי תאורה קשים. בעוד שהa7R III היא מצלמה מעולה לכל היישומים ולכן נחשבת אטרקטיבית, סוני תצטרך להציע משהו נוסף על מנת למשוך את מפיקי הסרטים עם מצלמת a7S III.
כמה ערך יהיה לה בתוספת למצלמת a7S III למפיקי קולנוע? לא ידוע עדיין. סוני משווקת שתי מצלמות דומות ושונות המיועדות לקהלים שונים. לצלמי וידאו שווה להמתין עם הרכישה עד להשקת המצלמה החדשה.