בין שלל ההכרזות שהיו אתמול בלילה בכנס המפתחים של "אפל", ההכרזה המשמעותית ביותר לתחום הווידאו היא השקת מחשב "iMac Pro".
המחשב הינו המחשב החזק ביותר שאפל יצרו מעולם, כולל מעבדי 18 ליבות, 22 טרפלופס לGPU, נפח זיכרון של 128 ג'יגה זיכרון, 4 טרה זיכרון פנימי ושיפור ביצועים גרפים.

מסך:
המסך שמסופק עם המחשב הוא אותו מסך שמגיע עם המחשב iMac, מסך 27", מסוג Retina באיכות 5120×2880, תחום הארה 500nits (כלומר, המסך אינו תומך HDR)
עיבוד:
אין ספק שמערכת העיבוד שודרגה מצורה משמעותית מארבע ליבות (8 אשכלות עם hyperthreading)  ל8-18 ליבות (16-36 אשכלות) המשמעות היא שעריכה של חומרי גלם באיכות של 4k ומעלה וחומרי VR תהיה חלקה יותר. לדברי "אפל", למחשב החדש יש מספיק כוח וגמישות לאזן עבודה עם מספר מעבדים עם אשכול בודד.
מערכת הקירור:
"אפל" משתמשת במעבדי Intel Xeon"" עד 18 ליבות, כל העיצוב הפנימי של המחשב שונה, לדברי החברה מערכת הקירור יעילה יותר ב80% ממערכות הקירור הקיימת בדור הקודם. על מנת לבצע זאת שולבו שני מאווררים גדולים.
ביצועים גרפיים:
המחשב מגיע עם מעבד גרפי מסוג ""Radeon Pro Vega 56 הכולל 8 ג'יגה זיכרון (HBM2), ניתן לרכוש את המחשב גם עם גרסת "Radeon Pro Vega 64" הכוללת 16 ג'יגה זיכרון. הזיכרון החדש מחליף את הזיכרון VRAM ומאפשר עבודה במהירות של 400GB/s. לפי המפרט, ה Vega GPUמספק 11 טרפלופס עבור עיבוד תלת ממדי וקצב גבוה של עבודה עם מציאות מדומה. (פי שלושה מהמחשב הקיים). בנוסף, קיימים גם מאיצי חומרה לעיבוד של אות h.265 (בדור החדש של קידוד וידאו לאיכות 4k ששולב בכל קו המוצרים והתוכנות של החברה)
זיכרון:
הזיכרון הסטנדרטי של המחשב הינו 32GB of 2666MHz DDR4 ECC וניתן לשדרוג ל64 או 128 ג'יגה.
כניסות ויציאות:
"אפל" לא חסכו בכמות היציאות והכניסות

  • 4x Thunderbolt 3
  • 4x USB 3
  • כניסת כרטיס זיכרון SDXC
  • יציאת אוזניות
  • חיבור אינטראנט 10Gb
  • אפשרות חיבור של שני מסכי 5k

METAL 2
"אפל" השיקו בכנס את הדור הבא של תקשורת למעבדים הגרפים "METAL 2". הגרסה החדשה מאפשרת שליטה גבוהה יותר של המעבדים הגרפיים בתהליך העיבוד. "אפל" גם מספקת למפתחים מגוון כלים על מנת לתמוך במנוע החדש כולל עיבוד למציאות מדומה ותמיכה במעבדים גרפיים חיצוניים.
מחיר:
מערכת בסיסית: 8 ליבות, זיכרון 32 גיגה, כונן SSD בנפח של 1 טרה – 4,999 דולר
מועד אספקה: דצמבר השנה

הודעה לעיתונות באנגלית

https://youtu.be/a38_qR-S8Yo

 

בנוסף, החברה הודיעה על שדרוג של מחשבי "iMac" הקיימים, כולל סדרת המחשבים הניידים ולראשונה ניתן לרכוש מחשב עם מסך בגודל 21.5 אינץ 4k במחיר של 1,299 דולר

הודעה לעיתונות באנגלית