האם פנסוניק הולכת בדרכה של סוני ומייצרת גרסאות שונות לאותה מצלמה כמו מצלמת a7r לצילום סטילס וa7s לצילום וידאו? ימים יגידו.
בינתיים, השמועות לגבי הגרסה החדשה של המצלמה של פנסוניק גורסות שהיא תקרא GH5s ומחירה יהיה 2500 דולר, כ500 דולר יותר מאשר מצלמת GH5. שמועה נוספת מתייחסת לנושא של השבב, נראה ששבב זה יהיה השבב הראשון בעולם שתומך ביכולות HDR בחומרה בשבב עצמו. המשמעות היא שהתאמה לHDR נוצרת כבר ברמת השבב. השבב יהיה עם כמות פיקסלים נמוכה יותר וכך תושג רגישות גבוהה יותר לאור.

אם השמועה לגבי השבב נכונה, תתכן אפשרות נוספת שבתוספת כוח מחשוב משמעותי למצלמה ניתן יהיה להפיק 120 תמונות בשנייה בכושר הפרדה של 4k ב-10 ביט! כמו כן, שינוי השבב יאפשר תחום דינמי גבוה יותר, +15 stops שזה הסטנדרט של צילום פילם.
הערכה של המצלמה החדשה כוללת ממשק לעדשות Micro Four Thirds מה שמפריך את השמועה הקודמת לאפשרות של השבב של EVA1.בנוסף, מבנה הגוף של המצלמה יהיה דומה לGH5 עם שדרוג הנקרא red ring הקיים במצלמת G9 שהושקה לאחרונה (ראה ידיעה באתר AV).

לסיכום, הGH5s מתמקדת בצילום וידאו, רגישות גבוהה לאור, קצבי תמונות גבוהים, יותר תחום דינמי, ופחות תופעת rolling shutter על חשבון יכולות צילום סטילס ואיכות של 20 מיליון פיקסלים. לאור העובדה שהמצלמה תכלול שבב 4k ברמת הבסיס (native) לא תהיה אפשרות של צילום 6k אנמורפי.
בעלי מצלמות GH5 מציפים את הרשת בבקשה לחברה לאפשר לתת אפשרות של שדרוג ממצלמת GH5. נציגים רשמיים של פנסוניק אישרו שמצלמה זו נמצאת בפיתוח

לרשימת השמועות הקודמת