חברת ההפקה Tobias Mennle פרסמה וידאו שצולם את ברלין עם מצלמת Varicam LT רב הצילומים בוצעו ברגישות של ISO5000 ללא תוספת תאורה. הם כתבים: היינו חלק מבחינה של 11 מצלמות במשך יומים, בחסות מספר חברות. פנסוניק שכרה את השירותים של Tobias Mennle כמפעיל של Varicam LT. ותוצאות הבדיקה יפרוסמו בקרוב, בשלב זה פרסם רק חומר הגלם של המצלמה של פנסוניק למרות שהיתה כבר גרסה חומרה חדשה יותר. הצילום השני היה בחשיפת חסר והמטרה היתה לבחון את צבע העור ופרטים בצללים.

Tobias היה מאד מעוניין להשוות את המצלמה למצלמת Amira של Arri וC300 Mark II של קנון מהצילומים ועד התמונה הסופית.

למרבה האירוניה התמונה של מצלמת קנון נראת הכי טוב עם פרופיל הצבע של Arri בגלל העדכון האחרון של המצלמה קנון שלבו מערכת הפחתת רעשים משמעותית יותר המשתלבת עם חידוד התמונה כך שהתמונה לא נראת קולנועית מהבדיקות הקודמות שביצע על המצלמה C300 Mark II. אבל זו מצלמה מאד קטנה וקומפקטית וקנון צריכים לדחוף את נושא הגודל כמה שהם יכולים לעומת מצלמות Arri Mini עם העיצוב של C700.

ההרגשה הייתה שמצלמת Amira כבדה פי שתיים ומגושמת לעומת Varicam LT במחיר כפול, והתוצאה הייתה פחות טובה בצורה ברורה לעומת Varicam. אפילו בצילום ב3.2k עם המקודד ProRes444 ברגישות ISO800 התמונה של Amira הייתה יותר רכה עם פחות גוונים. כנראה פלטר AA ועיבוד התמונה של Amira מותאם ל2k, וכושר ההפרדה ב – 3.2k אינו משמעותי מספיק לשיפור החדות.

לעומת זאת ה Amiraמספקת את התמונה הטובה ביותר בקצבי צילום של 100/200 תמונות בשנייה בחיתוך של 1080p לעומת Varicam מספקת איכות טובה רק ב720p. במצב של צילום להילוך איטי ל Amiraיתרון משמעותי בגלל שהיא מיועדת לצילום של 1080p. זה כנראה לא פשוט להעביר מ4k לHD חומרי גלם בקצבים מהירים אבל זה יכול להיות פתור בתוכנה.

הרגישות הגובהה (5,000ISO) של  Varicamהוא משנה את המשחק. אהבתי גם לעבוד שעות כאשר מטפטף ללא צרוך לכסות את המצלמה מה שמצלמות אחרות היו צריכים להתכסות. הרעיון של להוסיף פתחי איוורור בחלק העליון לא יעיל במצב כזה.

העדשות שהשתמשו בבדיקה זו היו של קנון: Cineprimes CN-E 24/T1.5, CN-E 50/T1.3 ושל אולימפוס OM Zuiko 50/2 macro, OM Zuiko 90/2 macro (לצורכי התקריב של העיניים) העדשות של קנון הינן חלום. עדשה מאד חדה ותוצאה איכותית של העור העדשות חמות יותר כולל יותר צבעים חיים מאשר גרסאות EF של החברה.

איכות לעומת מחיר התוצאה הטובה ביותר הינם העדשות מסדרת cine של קנון ויהיה מעניין לבחון את העדשות החדשות מסדרה זו של אולימפוס.