הצלם יו בראונסטון (Hugh Brownstone), מחברת ההפקות Three Blind Men and An Elephant Productions בוחן את המצלמה GH5s של פנסוניק עם שבב מיקרו 4/3 מול מצלמות a7R III וa6300 של סוני ומצלמת SL של Leica בתנאי תאורה קשים ומתייחס להורדה של טכנולוגיית הייצוב הפנימית. להלן המסקנות:

  • GH5s טובה יותר מאשר GH5
  • מתמודדת בצורה טובה מאוד מול a6300 עם שבב APSc
  • טובה יותר ממצלמת Leica
  • פחות טובה מ-a7R III אבל רק אנשי מקצוע יראו את ההבדל

לסיכום:

המצלמה מעולה ונותנת מענה טוב מאוד גם בצילומים בתנאי תאורה קשים. בפועל, כל המצלמות מספקות פתרון טוב מבחינת רעשים בתמונה בתנאי תאורה קשים.

לגבי מערכת הייצוב: בראונסטון מאמין לפנסוניק על הסרת מערכת הייצוב בגלל בעיות רעידות שיש בצילום עם כלי רכב או עם מייצבים. לסיכומו של דבר, לטענתו, אם משתמש צריך את הרגישות של המצלמה והוא מצלם בכלי רכב או עם מייצב, שירכוש את GH5s. למשתמשים שלא צריכים 30 דקות הקלטה ולא צריכים יותר מ4:2:0 קיימים פתרונות זולים יותר בשוק כמו G9 של פנסוניק או A7 III של סוני.

בדיקה נוספת של סקוט מקנה (Scott McKenna) מחברת ההפקות 4LC Studios, בה הוא משווה את GH5s ל- a7 III. הצילום כלל מעט אור שנכנס מהחלון. כאשר מקנה מעלה את רגישות המצלמה למקסימום האפשרי. שתי המצלמות צלמו בפרופיל הסטנדרטי, המפתח של שתי המצלמות F4 ותריס 50 בצילום 4k בקצב של 25 תמונות בשנייה.