הבמאי, הצלם ואומן הצבע נועם קרול (Noam Kroll) פרסם מאמר בו הוא משווה את הנתונים של שתי המצלמות החדשות שהושקו בסוף השבוע, ה"C-200" של "קנון" לעומת "EVA1" של "פנסוניק".
מחיר שתי המצלמות מיועד לתת מענה לאותו פלח שוק. (מחיר, יכולות, ארגונומיה) באותה נשימה, יש לציין כי ישנם הבדלים משמעותיים בין שתי המצלמות שצריך לקחת בחשבון לפני שבוחרים. נועם מציין שהוא לא צילם עם המצלמות, כל ההתרשמות שלו היא מהמפרטים של המצלמות.

סיכום
אין לי ספק שמצלמת "C-200" היא מצלמה מצוינת, אבל אני לא מבין כיצד זה יכול להתחרות עם ה"EVA1" של "פנסוניק". כמעט כל המאפיינים הבולטים ש"קנון" יכולה להציע, "פנסוניק" מציעה גם ואת חלקם גם בצורה טובה יותר. זה כולל: מדע הצבע, הקלטה 4k פנימית, חיבור עדשה EF, שבב סופר 35 מ"מ ועוד.

ברור של"פנסוניק" יש יותר תוכנות מיוחדות, כגון הקלטה של 240 תמונות בשנייה, שתי רמות רגישות במצב בסיסי (native), 5.7k RAW – אלה רק חלק מהן. ל"קנון" גם קיימות מספר יכולות ייחודיות במצלמה, כמו הקלטת RAW ומערכת המיקוד האוטומטית האיכותית Dual Pixel"".

לדעתי האישית, מצלמת "פנסוניק" מנצחת את ה-C-200"". באותו מחיר המצלמה "EVA1" פשוט עושה הרבה יותר, וכל אחד מהיתרונות שיש ל"קנון" על המצלמה של "פנסוניק" הוא לא מספיק שווי ערך מבחינתי כדי להטות את הכף לטובתם, וזה כולל את הקלטת RAW הפנימי., מניסיון אישי, אני מכיר את איכות הקידוד של "400mbps" בפוסט.

למקור המאמר