הבמאי ומנהל הצילום Sebastian Wöber פרסם באתר cinema5d בדיקה של המצלמה Zenmuse X5R עם המייצב הידני Osmo (חיבור למייצב עם המתאם (X5 Adapter המפיקה חומרי גלם ב-RAW 4k מיוצבים, כאשר כל המערכת הנה קטנה במיוחד.

הסקירה כוללת השוואות מעבדה בין המצלמה למצלמות URSA mini 4k, אלקסה ואמירה של Arri, A7s II, FS7 ו-a6300 של סוני, C300 של קנון ו-VariCam 35 של פנסוניק.

מסקנות:

ליחידת Osmo (מצלמה ומייצב ידני) המפיקה תמונת 4K RAW אין בשלב זה מתחרים, המצלמה פשוטה להפעלה וניתן לחברה לרחפן זול או יקר. השאלה היא אם המצלמה מפיקה תמונה טובה מספיק לסטנדרטים הקיימים כיום בתחום הצילום.

Zenmuse X5Rזה די קשה לקבוע מסקנה מוחלטת. התמונה נראית טובה, איכות גבוהה, תחום דינמי וניתן להשתמש בחומרי הגלם בפוסט. לבעלי רחפן Inspire 1 שדרוג זה הנו משמעותי מאוד וההבדל בין מצלמות מקצועיות כגון VariCam, אלקסה או C300 Mark II יהיה קשה להבחנה אם עובדים נכון בפוסט. מובן שמצלמה זו לא תחליף את מצלמות הקולנוע. למצלמת אלקסה של Arri יש קטגוריה נפרדת לחלוטין אבל פתרון זה של DJI יהיה ישים במצבים שונים בצילום קולנועי.

קיימים מספר חסרונות שחשוב לציין: תופעת rolling shutter היא קריטית בצילום במצלמת קולנוע והמצלמה אינה מפיקה תמונה נקייה במצבי תאורה קשים.

בסך הכול הפתרון DJI Osmo RAW מרשים. בידיים הנכונות כאשר מנצלים את היתרון של RAW בפוסט זה יכול להיות כלי חזק מאוד, העובדה שזו לא רק מצלמה אלא פתרון כולל קטן לצילום מיוצב במחיר של 4,000 דולר.

למקור המאמר