מנהל הצילומים זוכה הפרסים, מתיו אולרד (Matthew Allard), קיבל הצצה קצרה למצלמה החדשה של פנסוניק ה-AU-EVA1 ופרסם את התרשמותו באתר News Shooter. הוא כותב "הפעם ראשונה שפנסוניק חשפו את המצלמה הייתה בLA בחודש יוני (ראה ידיעה באתר AV). בהשקה של המצלמה הוצג אב טיפוס שאינו עובד והדבר היחידי שניתן היו המפרטים הטכניים. לאחרונה, החברה פרסמה את המחיר הסופי וגם את המפרטים (ראה ידיעה באתר AV).

עכשיו הם מציגים אב טיפוס עובד המיועד למהנדסי החברה. המשמעות היא שמבנה המצלמה סופי, אבל לגבי התוכנה עדיין יהיו שינוים לפני האספקה בחודש אוקטובר.מספר מצלמות מצומצם מסתובב בעולם אשר סופקו לשני מנהלי צילומים על מנת לצלם חומרי גלם שכנראה יהיו חומרי הגלם שיוצגו בחודש הבא בתערוכת IBC. מנהלי צילומים אלו יתנו גם משוב בתקווה שמשוב זה ישולב כבר בגרסת המצלמה הסופית.
המצלמה שמתיו בחן הייתה מצלמה עובדת וניתן היה לחבר למצלמה עדשת EF כדי לבחון את הביצועים. פנסוניק לא אפשרו לנו להקליט או להציג את התמונות שצולמו במצלמה.

מסך LCD 3.5 אינץ (ב-1.15 מיליון נקודות) בהיר ונקי ומאפשר שליטה על המצלמה באמצעות מגע או דרך גלגלת בידית האחיזה. נראה שהשליטה באמצעות מגע מגיבה טוב וקלה לשימוש.
למרות שהתצוגה הייתה חדה והצבעים נראו חיים לא יכולנו להוציא את המצלמה החוצה על מנת לראות כיצד המסך מגיב במצבים של אור שמש. נראה שמגן המסך שניתן עם המצלמה יאפשר עבודה פשוטה בצילומי חוץ. מגן השמש אינו גדול וכך אין הוא מפריע לאצבעות לשלוט על המצלמה באמצעות מסך המגע.
התפריטים נראים מאד דומים למצלמת Varicam LT ויש מסך בית שמציג את כל הדברים החשובים. מכיוון שמצלמה זו הייתה בגרסת בטא מאוד מוקדמת, היו חלקים של התפריטים שלא עבדו.

אופציית המיקוד האוטומטי בנגיעה בודדת נראה כעובד ועובד טוב, אבל אין כל אפשרות למערכת מיקוד אוטומטי אחרת. למשתמשים שמחפשים מערכת מיקוד אוטומטי כמו שקיימת במצלמת C200 של קנון – זהו לא הפתרון. אפשרות קביעת הרגישות הכפולה במצלמה 800/2500 ISO במצב Native עבדה.
כמו כן, נאמר לנו בבדיקה שהמצלמה תתמוך ב V-Log ופרופילים קיימים במצלמה אבל לא תתמוך בצורה מלאה בLUT. המשמעות היא שלא ניתן יהיה לטעון את המצלמה בפרופילי צבע של הצלם ויהיה צורך להשתמש בפרופילים הקיימים במצלמה.

פנסוניק ציינה שוב שהמשקל והאפשרויות המודלריות של המצלמה הותאמו על מנת לתת אפשרות של עבודה על מייצבים ורחפנים או גישה כמו למצלמת C200 של קנון.בנושא של רחפנים ומייצבים למצלמה יש פילטרי ND וIR מוכנים שניתנים לשליטה אלקטרונית מרחוק מטלפונים או מחשבי לוח.

כל הפרטים לגבי המקודדים כבר פורסמו (ראה ידיעה באתר AV). פנסוניק מדגישים שוב שהדור הראשון של המצלמה ישווק עם מקודד שיאפשר קצב של עד 150Mb/sec 10-bit 4:2:2 ורק בעדכון חומרה מאוחר יותר יאפשרו קצבים של 400Mb. כמו כן, ידרשו כרטיסי זיכרון מהירים יותר.
כפי שצוין, ניתן יהיה לצלם בקצב של 120 תמונות בשנייה באיכות 2k ללא חיתוך של השבב ועם חיתוך של 4/3 אינץ יהיה ניתן להגיע לקצב של 240 תמונות בשנייה. בנוסף, העדכון העתידי יאפשר להפיק תמונה באיכות 5.7k מיציאת SDI.

כל האביזרים של המצלמה – ידית השליטה, ידית האחיזה, מסך LCD תוכננו כך שניתן לפרק אותם ללא כלים.
המצלמה כוללת את גוף המצלמה, ידית השליטה, מסך LCD, מגן שמש למסך, ידית אחיזה הכוללת אפשרות של חיבור המיקרופון וסוללה אחת 5800 מיליאמפר.
אין ספק שהמצלמה הזו תמשוך הרבה תחרות ממצלמת C200 של קנון ושתי המצלמות רוצות "לגנוב" מכירות ממצלמות סוני FS5 וFS7/

למקור המאמר