אתר No Film School פרסם את רשימת המצלמות והעדשות הטובות ביותר לשנת 2016. הם כותבים: 2016 הייתה שנה לוהטת בנושא של עדשות, מה שהשאיר הרבה משתמשים לתמוה אם הגענו לקצה בתחום המצלמות, בהתחשב באיכות התמונה הגבוהה שניתן להפיק ממצלמה בת 4-3 שנים כמו Alexa או RED Weapon או אפילו איפון בין שנתיים, האם יש עדיין מקום לחדשנות בתחום המצלמות? ואז הגיעה המצלמה של Lytro ה-Cinema Camera עם 755 מיליון פיקסלים המצלמת בקצב של 300 תמונות לשנייה עם תחום דינמי של 16 stops. מצלמה זו עדיין לא נראית באופק אבל אספקתן של ארבע המצלמות הבאות הייתה השנה והוכיחה שעדיין יש מקום לחדשנות טכנולוגית בתחום המצלמות. ביחד עם המצלמות האתר פרסם מספר עדשות מרתקות.

Ursa Mini של Blackmagic (ראה ידיעה באתר AV)
המצלמה הושקה בנובמבר 2015 אבל רק ב-2016 החלה אספקתה. מחיר המצלמה אגרסיבי מאוד, קיים הבדל קטן בין מצלמות DSLR. האיכות של התמונה, תהליך העבודה החכם (אין צורך במקליט חיצוני להקלטה באיכות המרבית) ועכשיו התפריטים והתמיכה בפרופילי צבע גורמים למצלמה להיות מצלמה ששווה לקחת בחשבון אפילו כמצלמה שנייה או שלישית למצלמת Alexa.

Alexa SXT של Arri (ראה ידיעה באתר AV)
גם מצלמת זו הושקה ב-2015 אבל האספקות החלו רק ב-2016. SXT מביאה לראשונה הקלטת RAW במצלמות Alexa. זוהי הודיעה משמחת כיוון שרוב הצלמים העצמאיים שיכלו להרשות לעצמת לרכוש מצלמת Alexa לא יכלו להוסיף את המקליט היקר של Codex על מנת להלקיט RAW.

X-T2 של פוג'י (ראה ידיעה באתר AV)
זוהי מצלמה קטנה שיכלה להיות המצלמה הטובה ביותר ברשימות רבות של צלמי סטילס. מצלמה זו מציעה הקלטה 4k פנימית והיא מתחילה לקבל אחיזה אצל צלמי וידאו. השילוב של הקלטה פנימית 4k עם עדשות מעולות, אפשרות של שימוש בעדשות EF או PL בצורה פשוטה ומחיר של 1,700 דולר מספקים פתרון מצוין כולל אפשרות של הקלטת LOG דרך ממשק HDMI.

HELIUM של RED (ראה ידיעה באתר AV)
משתמשים רבים שואלים מי צריך 8k, אבל ב-2008 שאלו מי צריך 4k כשמצלמת Red ONE הושקה. עם המצלמה הזו RED ממשיכה להוביל את החדשנות במצלמות ודוחפת לקצוות במיוחד בנושא של הקלטת RAW.

עדשות:
עם כמות העדשות והסדרות החדשות קשה לציין מספר לכן נבחרו שתי סדרות שהמחיר שלהן לעומת הביצועים הנו בהחלט חדשנות:

למקור המאמר