אפל משיקה היום את iMac PRO

אמש הוכרזו הזוכים בהאקתון הקולנוע של LG (ראה ידיעה באתר AV) שהעניק הזדמנות ל 30 אמני ווידאו להתחרות בתחרות הצילום הראשונה בארץ שצולמה באמצעות סמארטפון. התחרות התקיימה לרגל השקת ה +LG V30, הסמארטפון השלישי מסדרת ה-V.
במשך יממה צילמו המשתתפים בתחרות באמצעות מצלמת סמארטפון V30+, סרטון באורך של כ- 30 שניות. מבין המתמודדים, הוכרזו שלוש הקבוצות אשר יצרו את הסרטונים המקוריים והאיכותיים ביותר:

במקום הראשון – "30 צעדים": סרטונם של תום רייכרט, אלכס יזרייב וירדן לוי, יוצרים בני 23 מכרמיאל ונהריה. הסרטון ממחיש מדוע כל כך קשה להתקדם לעבר מטרה, ומה קורה כשהיא במרחק 30 צעדים בלבד.

במקום השני – "30 Seconds To…": סרטונם של עופר יעקב (23), דורון סרי (36), ועומר פרצ'י (34) שהוא גם מנהל בית הספר לצילום 'גליץ'. הם צילמו סרטון המדמה את מה שקורה כאשר אדם מקבל הודעת וואטסאפ אנונימית שנותנת לו 30 שניות להגיע ליעד מסוים.

במקום השלישי – "להתחיל מ-30": סרטונם של יוחאי שלום חדד (38), תומר זמורה (29) ואלי רבינוביץ (26) מירושלים. הם יצרו סרטון דוקומנטרי, המציג את העשור השלישי בחיים מנקודת מבטו של קולנוען דוקומנטרי.

בתחרות השתתפו עשר קבוצות, כשכל בכל קבוצה שלושה יוצרים אשר הפיקו וערכו את הסרטים באופן עצמאי. בנוסף, ניתנה להם אפשרות לצאת מהמתחם לצורך צילומי חוץ. את נושא הסרט קיבלו המתמודדים כמה דקות בלבד לפני תחילת התחרות.

במהלך ההאקתון הועברו הרצאות מפי בכירים מהתעשייה אשר סייעו למתמודדים לייצר את התוצרים הטובים ביותר, בניהם זוכה פרס 'אופיר' סער מזרחי, התסריטאית רונה סגל, הצלם והעורך בסטי הנסן ואיש פרסום הדיגיטל עידן בראון.