לפי פרסום של Image Sensors World מספר מקורות מציינים שחברת אפל רכשה את הסטרטאפ Invisage האחראי לטכנולוגיה QuantumFilm טכנולוגיה של שבב שיכולה להשפיע בצורה משמעותית על הביצועים של הדור הבא של המצלמות בטלפונים הניידים.
עדיין לא ברור מה אפל מתכננת לעשות עם הטכנולוגיה הזו, המקור מציין שחלק מהצוות של Invisage עובד כעת באפל ומשקיעים ותיקים ב Invisage ציינו שהם לא משקיעים יותר בחברה. הטכנולוגיה הודגמה כבר 2015 במספר סרטי יוטיוב.

מהו QuantumFilm?
השבב מבוסס על שבבי CMOS המשלבים את שיטת bayer אבל עם שכבה נוספת המכונה " "quantum dotשכבה זו משפרת את הרגישות לאור ואת התחום הדינמי עם יתרון נוסף של שילוב global shutter. התוצאה היא שבב יעיל יותר מ50% ל90% בגודל שבב קטן. השבב הדחוס יותר מפיק כושר הפרדה גדול יותר, תחום דינמי גבוה ללא פשרות הקיים בדור הנוכחי של השבבים בטלפונים.
שבב QuantumFilm מגיב אלקטרונית בצורה לא לינארית לאור, בדומה לפילם, שזה שונה מאד מהתגובה שקיימת כיום בשבבים. השיטה הקיימת כיום דוחסת את חשיפות היתר בשבב עצמו לעומת שימוש בקידוד לא לינארי של הרמות השונות.

למרות שמודבר באיכות בתכנים שעלו ליוטיוב ב2015 (איפון 6) ומאז הטכנולוגיה התקדמה לא מעט, הצבע והגוונים מזכירים את פילם 16 מ"מ – צבעים אלו קשה להשיג כיום רק באמצעות מערכות עיבוד צבע מכל טלפון הקיים כיום.

למקור המאמר