המפיק Caleb Ward ומנהל התכנים באתר PremiumBeat פרסם מאמר הסוקר את סוגי המיקרופונים השונים ולמה הם מיועדים. הוא כותב:


סרט איכותי הוא טוב כמו הסאונד שלו. בעוד שנושא התמונה ברור, נושא הסאונד צריך להיות בעדיפות גבוהה לכל מפיק או במאי. סאונד גרוע יכול לנתק את הצופה, ולכן חשוב לדעת איזה מיקרופון נכון לאיזו הפקה. בכתבה הבאה הוא מסביר על שש תבניות הקליטה של המיקרופונים שכל מפיק חייב להכיר. אין מיקרופון שמתאים לכל המשימות בהקלטת סאונד בסרט. כנראה צריך מיקרופון בום ומיקרופון צוואר על מנת לענות על רוב המטלות בסט.


 


Omnidirectional – רב-כיווני



אידאלי בעבור ריאיונות ואובייקטים זזים.


מיקרופונים רב-כיווניים הם הפשוטים ביותר להבנה, הם מקליטים את הסאונד מכל הכיוונים, השימוש במיקרופונים אלו יעיל במקומות שאין שליטה על נושא ההקלטה (כמו קהל, מסיבת עיתונאים או אובייקטים זזים). מיקרופונים אלו הם הגמישים ביותר, אבל הם גם הרועשים ביותר. בהפקות מיקרופוני צוואר השתמשו בשיטה זו.


מיקרופונים ראויים לציון:




  • OLM-10 של Polsen 


  • smartLav+ של Rode


  • MKE-2-PC שלSennheiser 


  • EW 112-P G3 (מערכת אלחוטית) שלSennheiser 

 Cardioid – תבנית בצורת לב



אידאלי בעבור: הקלטת דוקו, חתונות, אירועים.


תבנית זו הנה גמישה מאוד ומצוינת בעבור מגוון גדול של הפקות, מיקרופונים הכוללים תבנית זו מגיעים בכל הגדלים ובכל הצורות. בעוד שמיקרופון זה הוא מעט כיווני, לא צריך לבלבל אותו עם מיקרופונים hypercardioid  או supercardioid. מיקרופונים אלו עדיין יקלטו רעשי רקע במקומות שאין בהם שליטה על רעשי הסביבה.


מיקרופונים ראויים לציון:




  • SCL-1075 Shotgun של Polsen


  • VideoMicro של Rode


  • Pro 70 Lavalier של Audio Technica

 Hypercardioid (מיקרופוני בום קטנים)



אידאלי בעבור: מיקרופונים על מצלמות, דוקו והקלטת כלי נגינה.


תבנית זו היא אידאלית בעבור בידוד הסאונד, בעוד שקיימים מיקרופוני צוואר הכוללים את התבנית הזו, תבנית זו פופולרית במיקרופוני בום. בעוד שהתבנית של כל יצרן שונה, ההבדל בין תבנית hypercardioid ו- supercardioidהוא כמה הסאונד בצדדים ומאחור יקלוט. בתבנית זו משתמשים בעיקר להקלטת כלי נגינה.


מיקרופונים ראויים לציון:




  • SCX1-HC של Audix


  • MKH-416 של Sennheiser

Supercardioid (מיקרופון בום)



אידאלי ל: תוכניות ראליטי, הקלטת תסריטים.


מיקרופונים מסוג זה הם הפופולריים ביותר אצל מפיקים עצמאיים כיוון שהם מאפשרים את ההפרדה של הסאונד אבל משאירים מקום לטעויות. תבנית זו קיימת רק במיקרופוני בום בשילוב עם מוט או על גבי מצלמות. חשוב לציין שמיקרופון זה קולט גם סאונד מאחורי המיקרופון, כך שכשמשתמשים במיקרופון עם תבנית זו חייבים לשמור על השקט גם מאחור.


מיקרופונים ראויים לציון:




  • VideoMic Pro של Rode


  • NTG2 של Rode


  • Colette של Schoeps

Lobar (Unidirectional) – חד-כיווני


 


אידאלי ב: סרטי עלילה, אתרים מבוקרים.


למרות שמבחינה טכנית אין דבר כזה מיקרופון חד-כיווני, תבנית זו היא הקרובה ביותר.


למרות שלמפיק השימוש במיקרופון יכול להיות מושך מאוד, חייבים לקחת בחשבון את הקושי בשימוש במיקרופון כזה. המיקרופון היחיד שיש לו תבנית זו הוא מיקרופון בום, כך שתמיד יש צורך במפעיל, ואם המפעיל אינו מנוסה אז עדיף להשתמש במיקרופון הכולל תבנית supercardioid.


מיקרופונים ראויים לציון:




  • MKE 600 של Sennheiser


  • MKH 8060 של Sennheiser

 Bidirectional – דו-כיווני



אידאלי ב: ריאיונות רדיו, פודקאסט.


מיקרופונים עם תבנית זו מיועדים לקלוט סאונד מחלקם הקדמי והאחורי של המיקרופון. במיקרופונים מסוג זה משתמשים באולפני רדיו או בפודקאסט (שידורי אינטרנט), מיקרופונים כאלו לא קיימים בדרך כלל בהפקות, אבל הם יכולים לשמש כמיקרופון גיבוי בתוכניות ריאיונות כאשר הם ממוקמים על שולחן.


מיקרופונים ראויים לציון:




  • Yeti של Blue


  • Projects B3 של Studio


  • K2 של Rode

הווידאו הבא שהופק על ידי אתר Videomaker מסביר ומשמיע את התבניות השונות כולל מיקרופונים לשימוש בפוסט



 


למקור המאמר