קיים מגוון גדול של פילטרים המקלים להקל על הצלם להפיק את התמונה הנכונה. במאי הדוקו טנר שיניק (Tanner Shinnick) סוקר באתר premiumbeat את שלוש משפחות הפילטרים הפופולריים.

פילטר ND – Neutral Density
הידוע מכל הפילטרים, זהו כלי הכרחי להפקת תמונה קולנועית. השימוש הפופולרי ביותר של הפילטר הוא החשכת את התמונה במצבים של אור יום קיצוני מה שמאפשר לצלם לפתוח את הצמצם על מנת להפיק את עומק השדה הקולנועי.

פילטר מקטב – Polarizers
אחד הסודות השמורים של התעשייה, זהו כלי מעולה שיכול לשפר משמעותית את איכות חומר הגלם. הפילטר מקנה תמונה קולנועית ונמרצת יותר. לאחר שמתחילים להשתמש בפילטרים הללו מבינים את העוצמה. קיימים שימושים רבים לפילטרים הללו, הם יכולים ליצור שמים כחולים, לצמצם השתקפויות על השמשה הקדמית של הרכב או להראות מים באופן צלול יותר.

פילטר ריכוך – Diffusion
עם העדשות והמצלמות הדיגיטליות החדשות, החדות מנצחת, אבל עם כל כך הרבה חדות בתמונה, צלמים מחפשים דרכים לרכך אותה על מנת לתת תחושה נעימה חלקה יותר. על מנת לעשות זאת, ניתן להשתמש בפילטרים המרככים. פילטרים אלו מבצעים שלוש פעולות:  ריכוך התמונה, חשיפת יתר והגברת הצללים והניגודיות. היתרון הגדול של הפילטרים הללו הוא שלמרות שהם מורידים מהחדות של התמונה, עדיין התמונה קולנועית ולא נראית נטולת מיקוד.

למקור המאמר