קנון השיקה בתערוכת NAB את העדשה 18-80mm T4.4 (ראה ידיעה באתר AV) עדשה קומפקטית עם יכולות סרבו, זוהי אחת העדשות הבודדות מסוג זה לשבבים גדולים המיועדת לתחום הקולנוע (סדרת Cine) עם מערכת מיקוד אוטומטי.
הבמאי ומנהל הצילומים סבסטיאן וובר (Sebastian Wöber) ואחד הבעלים של אתר cinema5d פרסם סקירה מקיפה באתר. הוא כותב: העדשה מאד מעניינת הרעיון של שילוב של יכולות קולנועיות עם החוזקות של עדשות רגילות על מנת לתת מענה לעדשה קלה וקומפקטית הכוללת מערכת סרבו מלאה הוא רעיון מעולה, ונכון להיום, זו העדשה היחידה בסדרת עדשות הקולנוע (cine) מסוג זה למצלמות קנון.

לסיכום:
כאשר בחנתי את העדשה הצפיות שלי היו גבוהות מדיי. לדעתי, למצלמה הזו יש קצת "קולנוע" (במיוחד לאור העובדה שיש מעברים רציפים במפתח הצמצם ללא עצירות) כך שאני קורא לה עדשה שיש לה "נגיעה לקולנוע". אין ספק שזו עדשת וידאו שירשה מספר יכולות מעדשות זום לתחום השידור כולל מערכת אחיזת הסרבו המלאה.

כיף להשתמש בידית האחיזה. הייתי רוצה שיהיה לי משהו דומה בכל העדשות שאני מצלם בהן ואין ספק שזו הסיבה העיקרית שבשלה כדאי לרכוש את העדשה הזו מכיוון שהיא מוסיפה הרבה נוחיות ושיפור האגרונומיה.
למשתמשים שאין פתרון מסוג זה או שרוצים לשדרג את מצלמת הDSLR שלהם או מצלמות ללא מראה – זו העדשה. אפילו שהמנוע נראה בסיסי, אני חושב שהאפשרות של לחיצה על הכפתור של הזום (rocker control) יכול לעשות הבדל משמעותי בצילום בסגנון דוקו.

אם לא נתייחס לסוג מייצב התמונה האופטי, שאני לא אשתמש בו להפקות שלי, בסך הכל העדשה מספקת תמורה טובה בין הביצועים והגודל. למשתמשים שלא נאבקים בעדשות סטילס, כדי לבחון את העדשה הזו ולבחון את ההבדלים שהיא יוצרת. המחיר, מעל 5,000 דולר, לא יכול למשוך משתמשים רבים, אבל למשתמשים שיכולים להרשות זאת לעצמם, כדאי בהחלט לשקול רכישה או שכירה של העדשה, ואנו מקדמים בברכה משפחה של עדשות קומפקטיות לשבבים גדולים.

למקור המאמר