מקליטים חיצוניים כמו Ninja Star של Atomos נעשו פופולאריים ביותר, במיוחד כדי לפצות על הקידוד הלא איכותי של מצלמות DSLR ומצלמות ווידיאו ברמת הכניסה. המקליטים החיצונים מאפשרים הקלטה איכותית ותמיכה במקודדים נוחים לעריכה, לעומת הקלטת המצלמה שלעיתים קרובות דוחסת מאד  את הקובץ בצורה.


Björn Kurtenbach – אחד הקוראים של אתר cinema5D – מציג השוואה שערך במצלמת C100 את ההבדלים בין קידוד AVCHD (בדיגום 4:2:0) לשימוש במקליט החיצוני Ninja Star של Atomos, בקידוד ProRes 422 ו-422 HQ דרך ממשק HDMI


התוצאה מפתיעה. יש קטעים בהם האיכות זהה ואפילו AVCHD עולה על הקידוד של ProRes. אומר ביורן: "עסקתי לאחרונה בפרוייקט שבו שולבו  שלוש מצלמות A7s. כשהשתמשתי במקליט חיצוני, גיליתי שאות ה- ProResחתך חלק מחשיפות היתר. לכן אני ממליץ שלא להשתמש עם במקליט עם המצלמה של סוני. בכללי הייתי אומר שההקלטה הפנימית של A7s, תהיה מספקת לרוב ההפקות. המקודד של C100 הוא הרבה פחות טוב…".