דומה ששוק התיקים לאבזרי צילום – החיל ממצלמות וכלה במקליטים – אינו סובל אלא מדבר אחד: בלגן. עודף מעיק של דגמים, בגדלים שונים, ובעיצובים שונים שמשתנים גם במחירים. כל דגם חדש של מצלמה או מקליט – מחייב התייחסות של יצרני התיקים והם לא חייבים רק למצוא פתרונות גודל ועיצוב חדשים – אלא גם להמשיך לתמוך בכל אלה שכבר הוציאו לשוק 


 


המצב המעיק הזה נלקח בחשבון על ידי  צוות המעצבים של חברת בנד פרו, כאשר החלו לתכנן את סדרת התיקים החדשה, שנועדה מצד אחד ליצור סטנדרט מתקבל על הדעת שיעמוד מול השנויים הפיזיים של המכשירים, ולעמוד בתחרות העזה בשוק מהצד שני. את שתי המטרות האלה ניתן להשיג רק על ידי עיצוב פונקציונאלי וחדשני של המוצרים החדשים.  המטרה הייתה לייצר תיקים בטכנולוגיה חדשנית תוך מקסימום מיגון ומינימום משקל. כך נולדה סדרת אורקה-בג.


 


"קו התיקים אורקה-בג מביא מסר חדש לתעשייה", "זה מתחיל בעצם שמו: אורקה הוא הלוויתן הקטלן הידוע, שאגב, למרות שמו אינו תוקף אנשים אלא יצורים ימיים אחרים. זהו תיק שמשדר עוצמה. בעיצוב גם שילבנו צבעי כחול ,שחור שזה גם צבעי המים באוקיאנוס וגם צבעי הליויתן. הסדרה כולה עוצב בארץ והיא שילוב של מסגרות אלומיניום וטקסטיל. משהו שלא נראה בתעשייה עד היום.


 


"מדובר בחומרים מאד מתקדמים. חומר הבד הוא פיתוח של חברת גוצ'י בשילוב בדים של  יצרנית הרכב פורשה, שם הוא משמש  לחיפוי ריפוד הרכב. מדובר בבד חזק ועמיד, שקל מאד לנקות אותו, עמיד במים ומחזיק לאורך שנים.  בצד הפונקציונאלי הצלחנו ליצור משפחות של תיקים  שיכולים להכיל את רוב הציוד צילום והסאונד שיש בשוק. זה יתרון גדול גם לדילר וגם למשתמש. הדילר צריך להחזיק מלאי פחות גדול כדי לשרת את כל השוק, והלקוח לא צריך לקנות תיק חדש בכל פעם שהוא קונה ציוד חדש".


 


הקידמה לא נעצרת בחומרים בלבד. ברתמות של כל תיקי הגב נקבעו שקעי USB שאליהם אפשר לחבר ולהטעין לפטופ או טלפון. זהו חידוש עולמי. בתוך התיק שולבה תאורת לד. הבטנה עשויה בד בהיר, דבר שמקל על זיהוי החפצים שבתיק. "עיצבנו למשל  תיק שמתאים לכל מצלמות הקנון. זהו תיק גבוה שניתן לארוז בתוכו את המצלמה גם כשהמיקרופון מוצמד אליה בחלק העליון.


 


"פטנט מיוחד נרשם על כסוי גשם מקורי שפותח לאחרונה. כל צלם חדשות מכיר את הצורך המיידי לכסות מצלמה כאשר יום סגריר נהפך פתאום ליום גשם. חיפוי המצלמה בניילון הוא תהליך מסורבל שמצריך זמן רב יחסית. ישבנו חשבנו איך אנחנו יכולים לאמץ את עקרון המטריה – לכסוי למצלמה. מטריה מורכבת ממבנה שנפתח מידית ופורש את חופת הבד.  עלה לנו רעיון : במקום מבנה מוטות הברזל של החופה, יצרנו צינוריות שמתנפחים בקלות ע"י אויר , תוך כדי יצירת מעטה מטריה , מה שמוביל ליחידת חיפוי יציבה ויעילה…".


כיום חיפוי-המטריה של בנד הוא היחיד בעולם ונמצא בהליכי רישום פטנט וברחבי העולם כבר מחכים כ-30 סוכנים להפיץ את מטרית-הפטנט ואת התיקים המתקדמים של בנד.