המפיק נועם קרול (Noam Kroll), זוכה פרסים בלוס אנג'לס והבעלים של חברת ההפקות Creative Rebellion, אשר את עבודותיו ניתן לפגוש בפסטיבלי סרטים וטלוויזיה ברחבי העולם, כותב: מאז שהשקתי את הבלוג שלי לפני חמש שנים, הייתה שאלה אחת מאוד פופולרית "איזו מצלמה היא הטובה ביותר להפקות סרטים?" זוהי כמובן שאלה בלתי אפשרית למענה בשל מגוון האפשרויות, הצרכים, התקציב וההתייחסות היצירתית השונה. בדרך כלל כאשר מבקשים ממני המלצות למצלמה אני ישר מפנה את השאלה למפיק. השאלות שלי יהיו איזה סוג הפקה זו? מה הן היכולות המיוחדות שהמצלמה צריכה? האם הצילום יהיה עם צלם בודד או צוות צילום? מה התקציב ועוד.

לעיתים קרובות, הרבה מפיקים עצמאיים (במיוחד אלה שעובדים עם תקציבים זעומים) ידרשו מעט. הם מחפשים משהו במחיר סביר שיכול לספק תמונה מדהימה, שיהיה קל לתפעול במצבים של צילום גרילה (run and gun) ולא ימשוך יותר מדי תשומת לב.
במילים אחרות, הם מחפשים כלי שיעשה להם את החיים קלים בזמן צילום גרילה.

לכן אני מציע את שלוש המצלמות הבאות לצילום גרילה:

  • Pocket Camera של Blackmagic
  • LUMIX GH5 של פנסוניק
  • FS5 של סוני

סיכום:
למרבה הפלא, המצלמות שאני מצלם בהן בתדירות גבוהה לא נמצאות ברשימה, לא בגלל שהן אינן מצוינות, אלא משום שהן לא מתאימות בצורה מושלמת לצילום run and gun. לדוגמה, אני אוהב את המצלמה X-T2 של פוגי ואני אשתמש בה ברצון לצילומי גרילה אבל אין לה מייצב פנימי. באופן דומה אני מצלם המון עם מצלמת שלי  URSA Mini 4.6K אבל שמשווים אותה לFS5 היא פשוט \גדולה מדיי, לא מאפשרת תוצאה איכותית בתנאי אור קשים ומושכת את העין יותר ממצלמות אחרות. אבל זה מראה את הנקודה החשובה ביותר בכתבה – אין מצלמה אחת טובה לכל.

אם אתה בר מזל אתה יכול לבחור מספר מצלמות ואז ניתן לעבוד עם הכלי הנכון בכל מצב נתון, אבל אם אתה מצלם הרבה צילומי גרילה, אז שלושת המצלמות הללו יספקו את התוצאה הטובה ביותר.

למאמר המלא