הצלם והמפיק פיליפ בלום (Philip Bloom) סקר את המצלמה החדשה של פנסוניק, הוא כותב: פנסוניק היו מחוץ לשוק המצלמות מתחת ל10,000 דולר מאז שהם הפסיקו ליצר את מצלמת AF100/AF101 לפני מספר שנים. השתמשתי במצלמה מספר פעמים אבל מעולם לא אהבתי אותה. מה שעניין אותי במצלמה הוא שזו הייתה המצלמה הראשונה בעלת שבב גדול, micro four thirds וסאונד איכותי במחיר סביר. לפני מצלמה זו היינו משתמשים רק במצלמות DSLR.
מעולם לא אהבתי את התמונה של המצלמה, היא נראתה יותר מדי ווידאו. לא אכנס יותר מדי להיסטוריה, אבל מאז היו לי מצלמות שונות – F3 של סוני, Epic של RED, C300 וC100 של קנון, FS100 וFS700 וF55 וFS7 וFS5 של סוני, לאחרונה התחלתי להשתמש הרבה במצלמת C200 של קנון ואני אוהב את התמונה ואת מערכת המיקוד האוטומטי ואני מנסה לאחרונה את Terra 4K של Kinefinity אבל זה סיפור אחר.

אני לא יודע למה פנסוניק לא הוציאו מצלמה לאחר AF100. אני זוכר פגישה שלי איתם בNAB 2011 בה הם שאלו אותי מה לעשות בשלב הבא, אמרתי להם לרדת משבבים Micro Four Thirds למצלמות וידאו ולהשאיר אותם לסדרת GH, אם הם רוצים להתחרות בשוק הם צריכים לפחות שבב של סופר 35 מ"מ. ואכן, שש שנים וחצי לאחר מכן הם הוציאו את הEVA1. כמובן שהם הוציאו מצלמות הרבה יותר יקרות כמו Varicam 35 או גרסה יותר זולה Varicam LT אבל עדיין יקרה.

פנסוניק צריכה את EVA1, יש להם חור גדול בקו המוצרים שהם היו צריכים למלא. האירוניה היא שהם מייצרים מצלמה ללא מראה באיכות מעולה עם יכולות ברמה גבוהה שהיא הGH5. המצלמה GH5 היא להיט, במיוחד להפקות עם תקציב נמוך ויכולת של הקלטה פנימית 4k ב10 ביט, קצב צילום גבוה, מקודד מעולה ושבב מיוצב. כמובן שהמצלמה היא עם שבב micro four thirds אבל לגוף כזה קטן זה נסלח. על מנת שEVA1 תתחרה במצלמה היא צריכה להיות טובה יותר ושיהיו לה יכולות שאין למצלמה או טובות יותר. זוהי אחת הסקירות הארוכות ביותר שביצעתי – 55 דקות.
הסקירה כוללת את דעתי לגבי המצלמה לאחר שבוע עבודה עם המצלמה שקבלתי מפנסוניק אירופה, הווידאו כולל את התמונה, המקודדים, כושר הפרדה, הילוך איטי, אינפרה-אדום, תפריטים ביצועים בתאורה קשה, דעה כללית ועוד.
רציתי מאוד לערוך השוואה בין המצלמה למצלמות אחרות, אך לא היה לי זמן לכך. הבדיקות היו עצמאיות. בתחום של ביצועים בתנאי תאורה קשים השוויתי את המצלמה לC200 מכיוון שהשתמשתי במצלמה כמצלמה המצלמת את הבדיקה. הרגישות של המצלמה לא רעה ואין ספק שהיא טובה יותר מהמצלמות של סוני FS7 וFS5.

צילום אינפרה אדום בפארק ריצ'מונד

הסרט שצולם עם המצלמה "The Telescope" בנקודת התצפית King Henry's Mound ב פארק ריצ'מונד

למקור המאמר