גרסת PRO לעומת הגירסה הרגילהלפני כשבועיים השיקה חברת BlackMagic את הגרסה המקצועית למצלמה URSA ה- URSA Mini Pro (ראה ידיעה באתר AV). במאי הצילומים והמפיק Nino Leitner שהוא גם אחד הבעלים של אתר cinema5d קיבל את המצלמה לסקירה. הוא כותב: BlackMagic ידועה בכך שהיא מזעזעת את שוק הצילום המקצועי בכך שהיא משלבת יכולות מקצועיות של צילום עם מצלמות במחירים יחסית נמוכים, לדוגמה השילוב של צילום RAW בתוך המצלמה הראשונה שלה אפשר לצלמים עם תקציבים נמוכים להפיק צילום ב-RAW. לעומת זאת היא גם התפרסמה בעובדה שהיא משיקה מגוון גדול של מצלמות ולא עומדת בזמני האספקה.
בשנה האחרונה למדה החברה מהשגיאות שלה, והיא משיקה את המוצרים של החברה רק לאחר שהם בני אספקה, והם הצליחו בצורה מרשימה לעצור הדלפות על המוצרים בדרך.

מיד לאחר ההכרזה על המצלמה (2.3.2017) כבר ניתן לקבל את המצלמה. אין ספק שזה הדור השני של מצלמת URSA Mini 4.6k שכולל שיפורים רבים ביכולות השימוש. כיוון שהמצלמה משתמשת באותו שבב ובאותה אופטיקה צפוי שהאיכות של המצלמה תהיה זהה או דומה. סקירה זו מתמקדת בנושא של התפעול של המצלמה – hands-on.

ה0J8K0352-640x360הבדלים בין המצלמות:
בעוד שבגרסאות הקודמות של המצלמות (URSA Mini 4k ו-URSA Mini 4.6K) היה צריך לרכוש שתי מצלמות שונות על מצלמה עם חיבור עדשה שונה (PL או EF), המצלמה הנוכחית מאפשרת החלפת ממשק העדשה EF, PL, B4 וניקון, מה שהופך את המצלמה למתאימה כמעט לכל סוגי העדשות.
הגודל של המצלמות זהה. גרסת ה-PRO כבדה יותר מ-300 גרם. המצלמה מאוזנת ויושבת טוב על הכתף. דבר נוסף הוא מהירות ההדלקה – לדור הקודם לקח 10 שניות לעומת 5 שניות לגרסה המקצועית.

כפתורים נוספיםיכולות עבודה בסגנון ENG

כפי שניתן לראות החברה שינתה את העיצוב של המצלמה בכך שהוסיפה כפתורים שניתנים להגדרה על ידי המשתמש וכך אין צורך להיכנס לתוך התפריטים לצורכי הגדרות. בין הכפתורים הקבועים: צמצם, רגישות לאור (ISO), תריס, איזון לבן, קצבי צילום, סאונד וכפתורים להגדרה אישית. למצלמה אין גלגלת שמאפשרת גישה קלה לקביעה של עוצמת האוזניות או המפתח. לצערו גלגלות הגדרות הסאונד הנן ללא סוף ואינן כוללות מעצורים, כך שהמשמעות היא שצריך תמיד לצפות במסך כדי לבחון את העוצמה של הסאונד, אבל התצוגה עושה את הבקרה על הסאונד קלה יותר.

 

גלגל הפילטריםסוף סוף: פילטרים ND מובנים

לפי דעתו החיסרון הגדול ביותר של הדור הקודם של המצלמות היה החוסר בפילטרים ND מובנים, זה משהו שהוא חובה בעולם הצילום בסגנון ENG. החברה הוסיפה שלושה פילטרים ND בגרסה זו של המצלמה, 2/4/6 stops, המעבר מפילטר לפילטר באמצעות גלגלת כמו במצלמות אחרות, כמו FS7 של סוני. קיים רק חיסרון אחד והוא הכיתוב על גלגל הפילטרים: מצוינים 1/2/3/4 כאשר מצב 1 הוא נקי (ללא פילטר) והיה צריך לציין clear ולאחר מכן 1/2/3. בכל מקרה ההבדלים בין הפילטרים מודפסים על הצד של המצלמה. הפילטרים עובדים מצוין. לא ניתן היה להבחין בתזוזה של הצבע במבחן המהיר שהם ביצעו.

מסך קטן יותר, רעיון חכם
המסך התכווץ ל-4 אינץ' לעומת ה-5 אינץ' בדגם הקודם. פונקציות שלא צריך לגשת אליהן הוסרו מהתצוגה כמו פונקציית הפנטום למחברי XLR ואפשרות שליטה על תצוגת החומר המוקלט.חיסרון אחד של המסך הוא שלא ניתן לצודד אותו 180 מעלות והמשמעות היא שלא ניתן לצלם "סלפי", ובעיה נוספת – שבזמן שהמסך פתוח הוא יכול לחסום את גלגלת הכיול.

לעינית
למשתמשים שרוצים לצלם עם המצלמה מהכתף מומלץ לרכוש עינית, המספקת איכות 1080 טובה כולל אפשרות של הגדלה לצורכי מיקוד ושליטה על peaking. חשוב לזכור שבמצב של peaking מוצגים גם החלקים החיצוניים של המסך שלא מוקלטים, דבר שיכול להפריע בצילום.

אינטואיטיבי: מערכת הפעלה ומבנה התפריטים
מסך חיצונימערכת ההפעלה שקיימת במצלמה היא תוצאה של הידע המקיף של החברה בחומרה ובתוכנה. מסך המגע איכותי מאוד, ולמרות ש- Ninoלא מחובבי מסכי המגע הוא בהחלט יכול לראות את הפונקציה הזו משתלבת בצורה טובה ברוב ההפקות בגלל הרגישות ומהירות התגובה.

המבנה של התפריטים לוגי מאוד, בעיה שרוב היצרניות היפניות נאבקות בה (מי שלא משתמש באותה פונקציה כל יום מכיר את הבעיה במצלמות סוני). התפריטים הרבה יותר קלים, לחצנים ומכוונים הקיימים על המסך מסודרים בצורה נכונה וניתן להגיע לכל דבר בצורה ברורה. המצלמות הוותיקות כמו אלקסה או מצלמות RED הנן במקום השני.

למצלמה קיים בנוסף מסך חיצוני, כולל מספר מכוונים שניתן דרכם לשלוט על המצלמה גם כשהמסך סגור באמצעות לחצנים וגלגלות, יכולות נוחות מאוד.

הקלטה כעת גם עם כרטיסי SD ליד CFast4 כרטיסי זיכרון

לגרסה הנוכחית של המצלמה נוספו 2 כוננים לכרטיסי זיכרון מסוג UHS-II SD, והמשמעות היא שאם לא מצלמים במצבים של כמות מידע גבוהה ניתן לצלם עם כרטיסי זיכרון זולים יותר. ניתן להקליט ProRes Ultra HD או RAW HD ללא בעיה, בנוסף המצלמה היא הראשונה בטווח המחירים הזה שיכולה להקליט 12 ביט CinemaDNG RAW בנוסף להקלטה של מגוון סוגי ProRes כולל ProRes XQ.

למקור המאמר