מנהל הצילומים זוכה הפרסים מתיו אולרד (Matthew Allard) פרסם באתר News Shooter סקירה מקיפה של המצלמה החדשה של קנון, הC-200. הוא כותב:
מצלמת C-200 של קנון ומצלמת EVA1 של פנסוניק הן המצלמות המדוברות ביותר השנה. בעוד שהמצלמה של פנסוניק עדיין בגדר תעלומה לאור העובדה שלא פרסמו כל חומרי גלם, ה- C-200 מתכוונת להתחיל בכך בקרוב. לפני מספר ימים קיבלתי את הגרסה הסופית של המצלמה לבדיקה.

הסקירה המקיפה כוללת:

מקודדים טובים יותר בעתיד
מיועדת למגוון אפשריות (צילום ללא חצובה, צילום מחצובה, מייצב רחפן)
התרשמות ראשונית
האם צריך עינית לצילום ללא חצובה
אוויר חם
הקלטה 4:2:0 ב8 ביט פנימית (MP4)

הקלטה RAW פנימית

מיתוג בין הקלטת MP4 לRAW
הקלטה 120 תמונות בשנייה ללא חיתוך השבב
מערכת מיקוד אוטומטי
ביצועים בתנאי תאורה קשים
התאמה של צבעים בין המצלמות EOS של קנון
פרופילי צבע
מה מופק מיציאות SDI או HDMI
מיקום יציאת HDMIשליטה WiFi
סוללות ואפשריות מתח

לסיכום:
שוק מצלמות מתחת ל10,000 דולר הוא מאוד נפוץ בארה”ב ולמצלמת C-200 תהיה תחרות קשה מול מצלמות הקיימות כבר בשוק וכן ממצלמות חדשות. כאשר תחום המחירים נע מ4,750 דולר ועד 9,999 דולר. לאור הביצועים והיכולות של המצלמה להלן הערכתי לגבי המצלמות המתחרות:

  • FS5 ו-FS7 של סוני
  • FS7 Mark II של סוני
  • URSA MINI Pro של Blackmagic
  • C300 Mark II של קנון
  • AU-EVA1 של פנסוניק

לכל המצלמות הללו קיימות חוזקות וחולשות ותלוי מה הצרכים של כל הפקה, אין ספק שאחת מהמצלמות הבאות יתאימו. להורדת קובץ PDF המשווה מבחינת נתונים בין המצלמות.

למי המצלמה מיועדת?
לאור העבודה שהמצלמה מצלמת ב8 ביט 4:2:0 (למעט צילום RAW Light) זוהי שאלה שקשה לענות עליה. איכות זו אינה מספקת עבור רוב תחנות השידור או לכל בית פוסט המחפש איכות 4:2:2 ב-10 ביט, נכון, אפשר להשתמש במקליט חיצוני אבל ב2017 מצלמה שעולה 7,500 דולר נדרשת לכלול אפשרות של הקלטת HD לפחות אחת. לצלמים שלא עובדים עם תחנות שידור או לקוחות הדורשים איכות 4:2:2 ב10 ביט תאימות לHD אז מצלמת C-200 מתאימה. לצלמי חתונות, אירועים או שידורים חיים רכישת C-200 מאוד הגיונית, במיוחד בגלל מערכת המיקוד האוטומטית המרשימה שלה, זמן הקלטה ארוך בכרטיסי SD וזמן סוללה ממושך.

לבעלי מצלמת C100 Mark II שרוצים לשדרג את המצלמה והם נמצאים כבר במערכת של קנון הרכישה של C-200 הינה הבחירה ההגיונית.

מפיקים עצמאיים עשויים להתפתות מהאפשרות של הקלטה פנימית באיכות גבוהה (4k ב(RAW עם צוות קטן ללא הוצאה גדולה ברכישת המצלמה. המצלמה קטנה, קומפקטית מה שמאפשר להיעזר בה עם מייצבים או רחפנים, במיוחד כשאין תקציב למצלמות כמו Alexa Mini  של Arri או למצלמות RED.

מחשבות אחרונות:
למרות החסרונות הקטנים הקיימים בעיצוב (יציאת HDMI) יש הרבה מה לאהוב במצלמה, הקומפקטיות מאפשר לנוע בערכה קטנה ואתה לא מרגיש מוגבל בגלל הציוד. היא מספיק גמישה כדי להשתמש בה ללא חצובה ללא צורך במתקון כלשהו או להיעזר בחצובה קטנה או מייצב. מערכת המיקוד האוטומטי מעולה ואני רואה את עצמי משתמש בה, זוהי הצהרה משמעותית ממישהו ששונא את כל המערכות האוטומטיות.
המצלמה מספקת גם תוצאה טובה בצילום בתנאי תאורה קשים וזה נחמד שיש מצלמה עם 10 stops ופילטרים ND פנימיים. התפריטים בסדר, אבל לוקח זמן להרגל אליהם למשתמשים שלא מכירים את המצלמות של קנון. יתרון נוסף הוא אפשרות של צילום בקצב של 120 תמונות בשנייה ללא חיתוך של השבב, למרות שהאיכות ממוצעת.
הביצועים של ההקלטה הפנימית 4:2:0 ב8 ביט המוקלט על כרטיס SD יותר טובים מהצפוי וכל עוד הצלם מבצע חשיפות ואיזון לבן נכון המשתמשים יהיו מרוצים מהתוצאות. הקלטת RAW הפנימית למרות שנדרש להקליט על כרטיס CFast 2.0 ומצריכה עבודת פוסט, מספקת תמונות יפות הקיימות במצלמות הרבה יותר יקרות.

אם למצלמה היה מקודד לאיכות שידור זו הייתה מצלמה מאד מושכת לכל המשתמשים, קנון הודיעה שמצלמה בסגנון זה תגיע ב2018, אבל היא הייתה צריכה להיות היום. אם אותו מקודד אינו לפחות 10 ביט 4:2:2 אני חושב שקנון יכולה להפסיד הרבה מכירות למצלמת EVA1 של פנסוניק או FS7, FS7 Mark II של סוני.

ביחד עם אתר ההדרכות MZed הפקתי קורס מקיף על המצלמה שכולל את כל מה שצריך לדעת והוא יהיה זמין ללא תשלום בעלי מנוי MZed Pro

סקירת הווידאו

00:01:39 – הקדמה
00:00:00 – שימוש
00:03:26 – ההבדל בין המצלמות C100 Mark II לC-200 ו-C300 Mark II
00:05:46 – לא ניתן לייצא ווידאו במקביל SDI וHDMI
00:07:09 – מה המצלמה מפיקה מהיציאות
00:07:59 – הקלטה פנימית 4:2:0 ב8 ביט MP4
00:14:41 – הקלטת Cinema RAW Light
00:15:32 – דוגמאות לחומרי גלם Cinema RAW Light
00:23:20 – הילוך איטי
00:26:16 – מערכת המיקוד האוטומטי
00:29:25 – הגדרות וכיצד להשתמש במערכת המיקוד האוטומטי
00:14:48 – ביצועים בתנאי תאורה קשים
00:51:56 – השוואה בין המצלמות של קנון C100/200/300
00:56:03 – דפדפן השליטה
00:55:55 – כיצד לעבד קובצי Cinema RAW Light
01:01:57 – למי המצלמה מיועדת
01:03:50 – מסקנות
01:04:26 – מחשבות אחרונות

למקור המאמר