מת’יו אולרד (Matthew Allard), מנהל צילומים בעל 27 שנות ניסיון ב47 מדינות בעולם וזוכה פרסים רבים, ביצע סקירה מקיפה של המצלמה החדשה של פנסוניק EVA1 באתר News Shooter. הוא כותב: פנסוניק החלה לספק את המצלמה AU-EVA1 והאתר Newsshooter קיבל הזדמנות נדירה לבצע בדיקה למצלמה.

הסקירה כוללת:

  • סקירה כללית
  • הבסיס
  • למי מיועדת המצלמה
  • גודל ומשקל
  • איכות בנייה
  • ידית אחיזה נשלטת ובעלת יכולת צידוד
  • חיבור עדשה של קנון EF
  • מיקוד אוטומטי
  • חסרת עינית
  • מסך LCD
  • סוללות
  • מדיית הקלטה
  • שליטה
  • מערכת התפריטים
  • פרופילי תמונה
  • הקלטה פנימית 4:2:2 ב10 ביט
  • הקלטה חיצונית בRAW
  • מה כולל המידע שמופק דרך ממשק HDMI או SDI
  • קצב צילום גבוה
  • צבע
  • מייצב תמונה אלקטרוני
  • מהירות הדלקה
  • איזון לבן
  • סאונד
  • תחום דינמי
  • שתי רמות של רגישות (ISO)
  • תחום רגישות
  • ביצועים בתנאי תאורה קשים
  • צמצם אוטומטי
  • מפתח
  • המתחרים

המסקנות מפיו: “במצב של צילום במציאות מצאתי שהשימוש במצלמה הוא ממש תענוג. התמונה והצבע של המצלמה נאים. מבחינת תפעול, מצאתי שהמצלמה מאד נוחה להפעלה, למרות שעדיין קימות בעיות. ביצוע של איזון לבן יכול להיות מבלבל והמסך הקיים במצלמה נוראי. גם מערכת המיקוד האוטומטית מאכזבת.

“את כל הסקירה ביצעתי עם העינית Gratical של Zacuto, שזו הדרך היחידה שמצאתי על מנת לבצע חשיפה, צבע ומיקוד נכונים. לדעתי מי שמתכוון לרכוש את המצלמה חייב עינית או לפחות מסך עם עוצמת אור גבוהה.

“הגודל והמשקל של המצלמה מצוינים, אבל מי שרוצה צילום מהכתף יצטרך לשלם לא מעט עבור מתקון של חברה שלישית. זמן העבודה של הסוללה מצוין אף הוא וניתן להקליט במשך זמן ממושך על גבי כרטיסי SD. לדעתי, לאחר שמתרגלים למצלמה ההרגשה של ההפעלה והשליטה על התפריט משתפרת.

“לצלמים שמחפשים מצלמה עם מערכת מיקוד אוטומטי, זו לא היא. הלחצן המשמש למיקוד אוטומטי מידי ממוצע למדיי. הייתי ממליץ לאותם לקוחות לבחון את המצלמות של קנון. בצילומים בשטח מצאתי שבצילום בתנאי תאורה קשים היא איכותית. נכון, זו לא המצלמה הטובה ביותר בצילום בתנאי תאורה קשים, אבל כמה פעמים צריך באמת לצלם ברגישות של 3200 ISO? לעבודה שלי – כמעט אף פעם. שוב, לצלמים שמחפשים מצלמה שמאפשרת צילום ברגישות של 20,000 ISO – זו לא המצלמה.

לצילום דוקו, חדשות, אירועים ועבור מפיקים עצמאיים – זו מצלמה טובה מאד. צילמתי ברוב המצלמות של סוני, קנון ו Blackmagicוהאמת היא שאני מעדיף את המצלמה של פנסוניק. ה”מראה” המופק מהמצלמה מושך. קל לצלם באיכות גבוהה ללא צורך בביצוע כיול. יכולת זו קריטית לצילומי חדשות, דוקו ואירועים, כשיש צורך לספק את התכנים מיד ואין אפשרות לצלם ב-Log (פרופיל שטוח).

הביצועים של המצלמה ממש טובים בצילום עם תאורה מעורבת (תאורה המבוססת על מספר של מקורות אור שונים בעלי טמפרטורה שונה). ממה שאני בדקתי, מצלמות של קנון, סוני ו Blackmagic במחיר של פחות מ-10,000 דולר מתקשות במקומות שהמצלמה של פנסוניק מצטיינת בהם. כמובן שזו דעתי האישית ואני מכיר אנשים שמעדיפים את התמונה של סוני או קנון ועוד. צילמתי הרבה פרויקטים עם המצלמה Varicam LT ומצאתי שהתמונה דומה מאד ל EVA1לא זהה, אבל מאד קרובה.

כל המצלמות של החברות האחרות הן טובות מאוד ולא ניתן להתעלם מהן. לצלמים שמחפשים הקלטת RAW המצלמה C200 של קנון או URSA Mini Pro של Blackmagic הן כנראה הפתרון הנכון. צלמים שמחפשים מערכת מיקוד אוטומטי איכותית, אזי מצלמות C200 וC300 Mark II הן הבחירה המתאימה. למשתמשים שרוצים לצלם בקצבי תמונה גבוהים ללא חיתוך של השבב וצריכים אפשרות של החלפת עדשות, אז מצלמת FS7 של סוני היא הפתרון. לדעתי, אין מצלמה מושלמת, צריך רק למצוא את המצלמה הנכונה עבורך.

לקח לפנוסניק מספר שנים לחזור לתחום של מצלמות קולנוע במחירי ביניים ולדעתי הם עשו עבודה טובה עם ה-EVA1. זו לא מצלמה ללא פגמים והיא רחוקה מלהיות מושלמת אבל אני חושב שפנסוניק עשו את האיזון הנכון בין איכות המצלמה ומחירה. בעבור צלמים שנמצאים בשוק של מצלמות באזור של פחות מ-10,000 דולר יש לשקול ברצינות רכישה של ה- EVA1.”

למקור המאמר

צולם ב4k DCI

פרופילים