מנהל הצילומים Sebastian Wöber פרסם סקירה טכנית מקיפה של העדשה באתר cinema5d, עדשת זום באיכות קולנועית במחיר של 4,000 דולר (ראה ידיעה באתר AV). הסקירה הטכנית בוצעה במעבדות וכוללת השוואות לעדשות של יצרנים אחרים כגון קנון, Zeiss ובוחנת את הנושאים הבאים:

  • תופעת נשימה (Breathing) – כמעט שלא קיימת
  • חדות – תוצאה מרשימה, העדשה של Zeiss חדה יותר
  • סטיות צבע – תוצאות טובות
  • תופעת Vignetting– רק במפתח רחב במקרים בודדים
  • סטיות – תוצאות לא טובות לעומת מצלמות אחרות

לסיכום:
עדשה זו מתאימה לכל ערכת עדשות בעבור מצלמות סוני עם שבב גדול. היא עדשה אידאלית למצלמות כמו FS7 או FS5 ונראית טוב גם עם מצלמת a6500. לבעלי מצלמות a7s /II העדשה מכסה חלק מוגבל של שבב סופר 35 מ”מ, על מנת לקבל כיסוי רחב יותר יש לעבור לפונקציה Clear Image Zoom במצב חיתוך של 1.4x. צריך לומר שחבל שעדשה זו מתאימה רק לממשק E ולא מתאימה למצלמות עם שבבים אחרים כמו למצלמת GH5 של פנסוניק או למצלמת X-T2 של פוג’י ואחרות.

בגלל איכות הביצועים הטובה של העדשה, משקל העדשה אידאלי בעבור צילומי דוקו בעיקר מהסיבות הבאות:

  • חדות 4k מקצה לקצה של התמונה בכל תחום הזום
  • אין תופעת נשימה
  • הפרעות צבע מזעריות
  • צבע, ניגודיות ותמונה טובים יותר מעדשות קנון שנבדקו
  • בנוסף ניתן לקבל:
  • כאשר משנים את הזום המיקוד אינו משתנה
  • מיקוד וזום חלקים
  • מרחב מיקוד גדול
  • Hard stops– יעיל יותר מאשר מיקוד אינסופי וחשוב ל- follow-focus
  • מיקוד וזום פנימי – יעיל כאשר מוספים פילטרים או Matte Box
  • יכולות מקרו
  • מיקוד אחורי מובנה לצורכי כיול

הצד השלילי היחיד בעדשה הנו העיוות באורכי מוקד שונים, דומה לעדשות פוטו. במחיר של 4,000 דולר העדשה משכנעת מאוד. זוהי קפיצת מדרגה משמעותית מעדשות סטילס וזו הצעה מצוינת כאשר משווים את העדשה לעדשות קולנוע אחרות במחירים שנעים בדרך כלל מ-20,000 דולר ומעלה.

המתחרים היחידים של העדשה הנם עדשה 18-110mm F4.0 של סוני שיש לה יתרונות וחסרונות לעומת העדשה של פוג’י, סדרת עדשות הקולנוע הזולות של סיגמא ועדשת קנון 18-80 mm T4.4.

למקור המאמר
לסקירה של עדשה בצילומי חוץ וחומרי גלם