החברה המספקת את הרישיונות לקידוד ופענוח של קובצי MP3 הודיעה שהיא מפסיקה לספק רישיונות לפורמט מהסיבה שהפטנט מסתיים בסוף השנה. זה כמובן לא אומר שהפורמט ימות מייד ואפילו יכול להיות שתהיה לו פריחה מסוימת בהפצה בשלב הראשון, מכיוון שניתן לשלב את הטכנולוגיה בכל מוצר ללא תשלום תמלוגים, אבל לאורך זמן, במיוחד עם האימוץ של פורמט AAC והמחליף שלו, נראה שזה השלב הראשון במות הפורמט.

הבמאי ואמן הצבע Charles Haine פרסם באתר No Film School את המשמעות של מות הפורמט למפיקי סרטים. הוא כותב: חשוב לזכור כי אורך החיים של הפורמטים השונים הנו מוגבל וכנראה בעוד מספר שנים יהיו מחשבים שלא יוכלו להשמיע קובצי MP3 ללא תוסף יעודי, ולכן חשוב לשמור את התכנים בכמות הפורמטים הגדולה ביותר שניתן.

לדוגמה: נכון לעכשיו פורמט ProRes נראה בטוח, אבל עם הרבה מפיקים שעוברים לפי.סי, שאינו "חובב" ProRes, מה יהיה הפורמט העתידי? נראה שהפורמט הבטוח ביותר הנו DCP, אבל אין מכשירים המסוגלים להציג אותו בבית.

על מנת להבטיח את המאסטר הפתרון הנו לשמור אותו ב-DCP, ProRes, H.264, H.265 ו-DNxHD. למשתמשים שמעוניינים לשמור על הסאונד בלבד MP3 מעולם לא היה הפורמט המועדף אבל עכשיו ברור שלא.

למקור המאמר