מה קורה כאשר קבוצה של חבר'ה צעירים משחקת אקסטרים, בעולם שלאחר מגיפה שהפכה את המתים לזומבים? למי יש אומץ להכנס לאיזור סגור שבו זומבים מסתובבים בחופשיות ולצאת עם הוכחה שהוא התעמת עם זומבי? נשמע דמיוני? נכון. זוהי בדיוק עלילת I Dare You – סרטו של אלי קליין שהוקרן ב-Dragon Con, פסטיבל סרטי מדע בדיוני ואימה שהתקיים באטלנטה – וכבר זכה להקרנת בכורה גם בסינמטק בתל אביב.

I Dare You"ההפקה נעשתה כולה בארץ", משחזר אלי. "השחקנית הראשית היא ג'אקלין גרסמן  גרמניה שהיתה בארץ באותה תקופה וענתה למודעה שבה חיפשנו שחקנים דוברי אנגלית ללא מבטא ישראלי. המשחק והמראה שלה התאימו לתסריט. לצילומים עצמם היא הגיעה במיוחד מגרמניה וכך גם לצילומי ההשלמה. שני השחקנים האחרים הם  אורי פילו קרמן ישראלי שדובר אנגלית כשפת אם והאמריקאי בארי הלפרט  שחי בארץ…".

אלי מגדיר את עצמו כאיש Blackmagic. הוא כבר הזמין את URSA MINI שרק בשבוע האחרון החלו לספק אותה. התכנון המקורי היה להשתמש במצלמת Production Camera 4K‏ שהוא הזמין לשימושו המקצועי. "אני אוהב את מצלמות Blackmagic בגלל דמיון התמונה למצלמת RED וכך ניתן לקבל את התמונה של RED במחיר הרבה יותר נמוך", הוא מסביר. "המצלמה קלה יותר, מאד נח לעבוד איתה ולהוסיף לה לאבזרים שרכשתי במיוחד.

אבל המצלמה לא הגיעה בזמן ולכן לקחתי מברודקאסט את ה C300 של קנון וצלמנו בה את היומיים הראשונים. זה מה שקבע בפועל את פורמט HD ProRes 4:2:2 ולא 4k כמו בתכנון המקורי. מיואב ברקאי ודני שפאר מברודקאסט קיבלנו עזרה לאורך תהליך ההפקה.
"יומיים נוספים צלמנו במצלמה של  Blackmagic וההבדל בתוצאה היה ממש שמים וארץ.  Blackmagic מפיקה תמונה הרבה יותר איכותית. כשנכנסנו לחדר עריכה גם אמן הצבע אדם בן בכר סבר שרואים הבדלים משמעותיים לטובת  Blackmagic…

התכנון המקורי היה יומיים של צילומים, אבל בגלל מורכבות ההפקה – זה לקח יותר זמן. עיכוב נוסף היה באיפור של אחת הזומביות וזה הצריך יום נוסף של צילומים משלימים. סך הכל היו לנו 4 ימי צילום. כל הצילומים נעשו במצלמה אחת על הסט עם עדשות קנון, חוץ מקטע אחד בעדשת סמייאנג: קטע ריצה שהצריך עדשה פתוחה כמה שיותר.

I Dare You"היו כמה וכמה סיפורים ודברים מצחיקים סביב ההפקה. למשל, בקטע שבו מזריקים לזומבי חומר מסתורי במזרק מיוחד. הכנו חומר צהוב זוהר, אבל ממש לפני צילום הסצנה החלטתי שלא להשתמש בצבע מקובל, אלא במשהו שונה. חשבתי על כך בדיוק כששתיתי קפה ואז עלה לי הרעיון: הצבע יהיה צבע קפה. אולי בגלל זה כל הזומבים היו עירניים…".

"אני זוכר היטב את אחד הצילומים בלילה, במבנה הנטוש בבית דגן – כאשר האור היחיד היה של פנס. פתאום התחלנו לשמוע רעשים מסביב. היה ממש מפחיד. במסגרת העלילה שילבנו עורב (של חבר) שמנקר את הגוויות על מנת לבצע זאת הבעלים של העורב שימש כגופה כך שלא הייתה לנו בעיה לצלם את העורב אוכל מימנו אגב, אשתו אווה שראגו היא הזומביט הראשית בסרט.

"לאחר כל יום צילומים חזרנו והעברנו את כל החומרים למחשב PC ולכונן גיבוי חיצוני. ביום השני לצילומים צפינו  בחומרים ועשינו לוג לחומר. האוף ליין נערך על AVID Media Composer לפעמים אני עורך גם על פרמייר פרו – תלוי בסוג הפרוייקט. לאחרונה, לאחר ש- Blackmagic שילבה את יכולות העריכה בתוכנת הצבע Davinci Resolve – התחלתי לבחון את המערכת הזו.

I Dare You"העריכה נעשתה די מהר מכיוון שכבמאי הקטעים שלי היו כבר ערוכים בראש והייתי רק צריך להשלים את העבודה הטכנית ופחות את הצד היצירתי. העברתי את כל רשימת החלטות העריכה (EDL) וחומרי הגלם המקוריים לברודקאסט  – לאחר המרה של חומרי הגלם על ידי תוכנת Davinci Resolve לאפטר. לצורכי האפקטים שהיו בכמות רבה בגלל סוג הסרט שילבתי בפוסט את אמן האפטר והצבע אדם בן בכר לאחר שביצע את האפקטים באפטר בחומרים עברו לתוכנת ל Davinci Resolve לעיבוד צבע.

מספר אמן הצבע אדם בן בכר: אדם מספר: "התמונה שקיבלנו מ-Blackmagic היתה יותר קודרת דבר שהתאים לסגנון הסרט. לכן כל חומרי הגלם שצולמו ב-300  עברו התאמה ידנית לא פשוטה לגוון הצבע של Blackmagic. התאמת הצבע הייתה בעיקר בהפחתת הבהירות של 300  וכן בהפחתת הרוויה. כמובן שהתחום הדינמי הגדול של Blackmagic השפיעה לא מעט. לאחר סיום עיבוד הצבע הופק המאסטר".

אלי קליין
אלי קלייןאת הקריירה כבמאי ועורך פיתח קליין בבית הפוסט "ברודקאסט מדיה" שם החל את דרכו כמשכפל ובמרוצת השנים למד עריכה על  AVID והפך לעורך הבית. משם המשיך לפתח את אהבתו לקולנוע ולטלוויזיה והחל לביים. במהרה נכנס לתפקיד, במאי הבית של ברודקאסט מדיה. לאחר 13 שנה של עשייה בברודקאסט מדיה  –  יצאת לדרך עצמאית והקים את אילוז'ן 7.
הוא ביים וידיאו קליפים רבים, ביניהם גם  פרסומות כגון פמפרס, הרבל אסנס, וסרטון התדמית של MOBLI. בימים אלה הוא מביים סרטי תדמית לעסקים וחברות, עובד על תסריטים לסרטים חדשים ומביים את הסדרה הקומית "החיים שלי עכשיו" שכתב יניב שלום ובכיכובה של יפית אסולין, שהפקתה תתחיל בקרוב.

הטריילר

 

 

קליפ המוסיקה של הסרט