הסדרה "בית הקלפים" של Netflix זכתה להצלחה עולמית וכעת משודרת בעונה חדשה.  הצוות של אתר Creative Planet Network פרסם מאמר אודות מאחורי הקלעים של הצילום של סדרה מצליחה זו. במאמר נכתב: "כבר מהסצנה הראשונה של הסדרה ב2013 היה ברור שאסתטיקה חזותית חשובה והיא בולטת בעבודה, כל צילום מורכב בדייקנות תוך דגש על העולם הקר של פרנק אנדרווד. לוח הצבעים נוטה לצהוב וכחולים חיוורים. בשונה מסרטים אחרים תנועת המצלמה מינימלית.
"חלק מהסיבות להצלחה של הסדרה, הן שיש אפשריות מעולות רבות לספר את הסיפור שאתה רוצה להישאר נאמן אליו" אומר הצלם דייויד מ. דנלאפ (David M. Dunlap) "יחד עם זאת, כל צלם מביא את הפרספקטיבה שלו לצילום".

דנלאפ, שהיה מעריץ של הסדרה עוד טרם הצטרפותו לצוות כעוזר צלם בסוף העונה השלישית ובעונה הרביעית. בעונה החמישית, כצלם, הוא אומר שהוא רוצה לחזור למראה ולקומפוזיציה של העונה הראשונה.
"מה שמיד הבחנתי בתוכנית הוא שהמצלמה צופה. היא לא מנסה לספר את הסיפור" הוא אומר, "בסדרה שלנו, המשחק והתסריט כל כך מרתקים שיש פחות צורך לחתוך, ולתת לכל קטע לנשום".

יש שיקולים נוספים לשפת הוויזואליות של הסדרה, המצלמה לעולם לא זזה אופקית ואנכית באותו זמן, על מנת ליצור תחושה של יציבות. "אין ביצוע זום בצילום, כל הצילומים נעשים באמצעות חצובות, אין צילום סטדיקאם" מסביר דנלאפ. "מהתחלה התכנון של הצילום היה פשוט ויציב".
כל הצילומים מהעונה הראשונה צולמו עם מצלמות "RED", ביחד עם מנהל הצילומים טים נורמן (Tim Norman) הצלמים בחנו את המצלמה "EPIC Dragon" על מנת ליצור צבע טרי ולוח צבעים ניגודי. "רצינו שהגדרות המצלמה יהיו זהות לפילם פשוט, כדי שנוכל לבטוח בו מאשר תמונה שעוברת עיבוד בתוך המצלמה".

כמו בעונה הקודמת צוות הצילום ניצל את האיכות הנוספת של המצלמה והעונה צולמה ב6k במסגור של 5k ביחס של 2:1 כך הבמאי והצלם יכולים להיות יותר מדויקים בהחלטות המסגור של התמונה בפוסט.
קבצי הצילום נשלחים מבולטימור לDeluxe's Encore Hollywood על מנת לבצע קומפוזיציה במערכות "Flame" של "Autodesk", עיבוד הצבע מתבצע על מערכות "Baselight" של "FilmLight".
דנלאפ רומז שיכול להיות שבעתיד הם ישתמשו בשבב החדש שהחברה השיקה – סופר 35 מ"מ המאפשר צילום ב8k.

למקור המאמר