ה-ASC (איגוד הצלמים האמריקאי) נחשב לאורים ותומים של תעשיית הצילום בעולם, ובשנה הבאה חוגג 100 שנה. הצלם ג’ורג’ ספירו דיבי (George Spiro Dibie) קיים פנל עם מספר חברים מובילים באיגוד. הבמאית והעורכת, רין אלרס שלדון (Rin Ehlers Sheldon) פרסמה באתר Cinema5D ריכוז של הפנל.

חברי הפנל היו עקביים בנושאים הבאים:

  • תתמקד בנראות, ותדרוש להיות שותף בפוסט.
  • תדאג שזה יראה כמה שיותר קרוב למוצר הסופי, כך שהם יבינו את המראה ולא יפטרו אותך.
  • תלמד את הצוות, שתף פעולה ותהיה מוביל – לא דיקטטור.
  • תזכור, זה הסרט של הבמאי, תרים את הסרט עם הידע שלך, אבל תזכור שזה שלו.
  • לאכול, לישון, לנשום צילום.
  • תקשיב למנהל התאורה, הגאפר (Gaffer), תקשיב למנהל התאורה, תקשיב, למנהל התאורה!!!

דנטה ספינוטי (Dante Spinotti) שצילם את: המוהיקני האחרון, סודות אל אי, אויבי הציבור, המקור, היט, חופים, שתי פנים יש למראה, אקס-מן, עומד אחרון.

  • על גישה: שיחה עם הבמאי היא בסיסית, אבל חשוב יותר לקרוא את התסריט. להיות משרת לסיפור.
  • על טכנולוגיה: לטפח את האמן יותר מאשר התמקדות בכלים, “אם אני צריך לתת הצעה, זה כי הטכניקה היא כלום. מה שחשוב הוא הסיפור, המבוסס על התרבות שלך. טכנולוגיה וטכניקה הן רק מכונה”.
  • כשאתה בסט תהיה מאוהב בקולנוע: אתה לא יכול להרשות לעצמך להישרף, אז יש לשאוף ולקחת רק פרויקטים שבאמת אומרים לך משהו “יכול להיות שאתה לא במצב הטוב ביותר.. המשפחה.. החיים בבית שלך.. מה שמאפיין אותך זו האהבה למה שאתה עושה, אפילו בזמנים קשים אישיים, עדיין זה יעבוד”
  • על עבודה עם DIT: מצא מישהו שאתה סומך עליו ותשמור על יחסי קרבה. (דנטה, עבד עם אותו DIT החמשת הסרטים האחרונים שלו).

דניאל פרל (Daniel Pearl) צילם: האוצר הלאומי, הנוסע השמיני נגד הטורף 2, Pathfinder:

  • על שליטה: תתגבר על היכולת שלך לתפעל ולבצע קומפוזיציה, צלם הרבה כך שהקומפוזיציה תהיה חלק ממך ואז תוכל להתמקד במה שבאמת חשוב: אור.
  • על נוכחות בסט: חבק את התרבות המקומית, ותן לה להשפיע עליך, הרחב את השקפת העולם שלך, ואתה תרחיב את העבודה שלך.

רייצ’ל מוריסון (Rachel Morrison) צילמה: תחנת פרוטווייל, פרחים בבוץ, הפנתר השחור, עוגה, Little Accidents

  • על שליטה: היום צריך רק לומר “SHOOT”. פעם היה לך צוות צילום כדי שהכול יעבוד, כיום ניתן ליצור את כל הסרט על איפון, אז לך לעשות זאת”. תלמד ממנהלי צילום אחרים, תדבר עם חברים, אל תנסה ללמוד על כל טכנולוגיה חדשה שקיימת, אבל דבר עם מנהל התאורה, למשל, לגבי זאת שמעניינת אותך.
  • על עבודה עם DIT: כיום אנחנו משתמשים בלוחות צבע (LUT) כמו שבעבר השתמשנו בפילם (filmstocks). בדרך כלל העבודה עם DIT על לוח צבע אורכת זמן רב בהתחלה, אך לאחר מכן ניתן לעבוד עם אותו לוח כל הזמן.
  • על סגנון: “הסיפור מנצח את הכל” היא השתמשה בדוגמא מתוך הסרט “דנקרק” בהתייחסות להעמדה של הדמויות וכיצד הן עוברות לחזית. “מזג האוויר הוא אחד האתגרים בצילום, כאשר בוחנים זאת על הסרט “דנקרק”, ומזג האוויר הגשום בכל מקום, אבל הסרט נפלא, אמפתיה היא הכל. זה לשים את הנעליים של מישהו אחר ולראות את העולם כפי שהוא רואה אותו”
  • על מיקוד: לך אחרי הלב שלך, אך היה ייחודי “אם אתה אוהב דרמה אל תצלם קומדיות”, צלם על אמת, ותדע שזה ייקח שנים, אבל צריך להתמקד בזה אם אתה רוצה שזה יקרה”.

ראסל קרפנטר (Russell Carpenter) צילם: טיטניק, אנטמן, המתווך

  • על עבודה עם DIT: הDIT שלי וקולריסט חשובים כמו מנהל התאורה. אני בדרך כלל משתדל להשיג את המראה של הפרטים ואת לוח הצבע כמה שיותר קרוב למציאות במיוחד במצבים שאני לא יכול להיות בהקרנה. לוח הצבע צריך להיות במידע המצורף (metadata)
  • על התהליך: בנגרות הנגר מכין ספר בדיקות והשראה לפני העבודה. הוא שואף לעשות כמה שיותר שעורי בית טרם תחילת העבודה. “עוד לפני היום הראשון בסט, גמרתי לצלם את הסרט בראשי” לאחר שבועות וחודשים של צילום שהוא מרגיש כבר מותש, הוא חוזר לספר ההתייחסות כדי להישאר במסלול הנכון ולשמור על המחשבות האומנותיות.
  • על טכנולוגיה: “לשמור על מה שקורה יהפוך אותך למשוגע, אני עובר מהתסריט לדרישות של הבמאי ורק אז אני מתחיל את המחקר הטכנולוגי, אני מקיף את עצמי באנשים איכותיים, טובים במה שהם עושים ואז אני אומר להם מה אני רוצה”.
  • על תקלות: למד לא להשתתק כשטועים, לפעמים, בחצי הדרך לצילום אתה מסתכל על מנהל התאורה ואומר “טוב הצילום הזה לא יזכה אותנו באף פרס”. תאמץ את זה, תלמד מהרגע ותמשיך הלאה.
  • עבודה עם במאי: יש להתפשר והתקשורת חייבת להיות מאד ברורה. “למד לומר, ‘אני יכול לתת לך 90 אחוז ממה שאתה רוצה אבל אתה צריך להזיז את זה או לחתוך את זה לחצי’, וכדומה”

סינתיה פושק (Cynthia Pusheck) סגנית נשיא ASC, צילמה: נקמה, Good Girls Revolt, Sacred Lies

  • על מיקוד: כיום זה קל להיות מעודכנים בנושאים טכנולוגיים, אבל זה גם קשה יותר לעמוד בקצב בגלל שיש כל כך הרבה מידע. תחקור מה נחוץ לך על סמך צרכי הסרט והבמאי, אבל נהל היטב את הזמן שאתה לא בסט “אני לא אחקור לגבי מצלמה חדשה אם אני לא אשתמש בה בצילום הבא”.
  • על התנהגות ראויה: הישאר רגוע גם כשמדובר במצב ביש. תנתח את הרגע ותבחר מה לעשות. תמיד קיימים פתרונות רק צריך להיות גמישים.
  • על עבודה עם DIT: תתייחס ללוח הצבע כמו פילם (film stock) ואל תבזבז את כל הזמן שלך באוהל של ה-DIT. תדאג לדעת באיזה לוח צבע אתה משתמש לפני הצילום.
  • על פיתוח הקריירה: תדאג להיות הזבוב על הקיר, ותקשיב לשיחות בין מנהל התאורה למנהל הצילומים. תכין תוכנית לחמש שנים, בגלל שהפוריקטים משתלטים.
  • על עבודה עם במאי: קיימים במאים שהם לא טובים בתקשורת לגבי מה שהם רוצים. תשתמש בזמן לפני ההפקה ללמוד מה הבמאי אוהב.

דין סמלר (Dean Semler), צילם: אפוקליפטו, מליפיסנט, Young Guns, תעצרו את העיר אני רוצה לרדת!, חיילים היינו, Secretariat, ברוס הגדול מכולם, לרקוד עם זאבים

  • על מיקוד: אם אתה אוהב משהו, תתמיד בו. אני אוהב להשתמש בעדשות Panavision ואני מצלם איתן. העניין הוא למצוא את מה שאתה אוהב ואז להישאר איתו.
  • על פיתוח יכולות: כנס לחברת Mole Richardson (יצרנית תאורה) ושאל אותם כל שאלה שהם יכולים לענות עליה. הדרך הטובה ביותר של צלם צעיר ללמוד היא לעשות סטאז’ בחברת תאורה.
  • על השראה: אני מקבל את ההשראה שלי מהחיים עצמם: ברק של גבר קירח, נצנוץ של כרטיס ביקור, זה יכול להיות כמו שמישהו הולך, משהו זז, וזה מעורר בי השראה. אני פשוט בהשראת החיים באשר הם.”
  • על עבודה עם במאי: במאים מגיעים לסט ברמות שונות של הכנה. חלקם מגיעים עם מה שצריכה להיות התוצאה וחלקם רוצים לבחון זאת בסביבה. עליך לגלות גמישות אם ברצונך לעבוד עם במאים שונים. תפרש את מה שהם רוצים ותהיה מסוגל להביא זאת עם המצלמה.

ג’ורג’ ספירו דיבי (George Spiro Dibie), צילם: להתבגר ולהתגבר, מרפי בראון, Sister, The Shari Lewis Show.

  • על התנהגות מקצועית: אל תריח לא טוב בסט, יש לך 40/50 אנשים מסביבך, תתלבש טוב, תתנהג לעניין, ותעבוד קשה, קשה מאוד.
  • על עבודה עם DIT: תלמד לעבוד עם Resolve, אתה צריך לדעת את מדע הצבע ולהיות מסוגל להדריך את השיחה בתבונה. “עם כל הטכנולוגיה החדשה, יש לך כל כך הרבה שפים במטבח”. חנך את עצמך, כדי שתוכל להגן על הסרט שלך.
  • על עבודה עם במאים: תלמד את הבמאי, תפגוש אותו פעם או פעמיים לארוחת ערב, כך שלא תהיו זרים על הסט.
  • על שיפור הקריירה: עבודה קשה וניצול הזדמנויות הן המפתח. המטרה היא לצלם תמונות טובות וליצור אותן עם האמצעים העומדים לרשותך. תתנדב, תן את הזמן שלך בסופי שבוע והאנשים המובילים יתנו לך עבודה כשתהיה להם, אם תוכיח שאתה עובד קשה. לך לחברות השכרה. עם אתה רואה מישהו מצלם ברחוב, דבר איתו. שאל אותו אם אתה יכול לעזור ובקש ללמוד.

וויליאם בנט (Bill Bennett) סגן נשיא ASC, צילם פרסומות רבות מאוד.

  • על התנהגות מקצועית: אף פעם אל תפספס את ההזדמנות לסגור את הפה. אף אחד לא יזכור את מה שלא אמרת. אל תפלוט משהו שיביך מישהו כי תצטרך בסופו של דבר לסמוך על אותו אדם”.
  • על שיפור הקריירה: שמור על הכסף שלך, יהיו זמנים שתרצה לקדם את הקריירה ותצטרך לוותר על עבודות.
  • על עבודה עם DIT: הבמאי יכנס לפוסט ויתאהב במה שכולם רואים ויתרגל לכך. לכן עליך לדאוג שהסיכומים היומיים (dailies) יהיו כמה שיותר קרובים למוצר המוגמר. תהיה השחקן של התמונה, ואל תיתן לאף אחד לקחת זאת ממך.
  • על השראה: אני אוהב לטייל בעולם, יש לי חוויות מחוץ לגבולות הארץ” (בנט יוצר ספריות התייחסות ויזואלית מהטיולים שלו).

למקור המאמר