בפברואר האחרון יצאו דני טננבאום וגיל שפלר מחברת Citrusvr — מפיקת תכנית תוכני מציאות מדומה VR בניו יורק לתעשיות התיירות, סיוע הומניטרי, רפואה, טכנולוגיה ועוד — לצילום תדמית ב360 מעלות בעבור ארגון הומניטרי גדול בארה"ב העוקב אחרי עבודתו בעיירה magadan בקצה המזרחי של רוסיה.

הווידאו יופץ ביו-טיוב ובפייסבוק עם משקפי מציאות מדומה samsung gear vr או google daydream. האתגר היה לצלם צילום אווירי 360 מעלות בתנאי מזג אוויר קיצוניים.

Citrusvr DJI 360 rigמספר גיל: לא ידענו אם זה יעבוד. חששנו שהקור, הרוח ו/או המשקל יגרמו לרחפן לא להתרומם או להתרסק. לו הם היו מתרסקים, היינו עלולים לאבד ציוד בשווי של כ-4,500 דולר. לאחר מחקר מעמיק בנושא המזל"ט, המצלמה ותפקוד סוללות בקור קיצוני, החלטנו להמר.

לא יכולנו לבדוק את המשמעות של צילום בתנאי מזג אוויר כה קשים עד מצבים של מינוס 50 מעלות צלסיוס (בפועל צילמנו במינוס של 30 מעלות). לפי המפרט של הציוד הוא לא מיועד לעבוד בצורה זו. בנוסף ידענו על בעיות של תפקוד של סוללות במזג אוויר קר. הרחפן שנבחר היה phantom 3 של DJI, הסיבה שלא בחרנו ברחפן החדש יותר phantom 4 הייתה העובדה שלגרסה 3 יש יכולת נשיאת משקל גבוהה יותר.

לרחפן חיברנו מתקון של GoPro לצילום 360 מדגם Rize. למרות האפשרות של חיבור שש מצלמות היינו צריכים להוריד את המצלמה העליונה על מנת לחבר את המתקון לרחפן וכך השתמשנו ב-5 מצלמות HERO 4 Black וכל המתקון חובר עם כבל וסטריפים.

לרחפן היה כבד מאוד לשאת את המשקל. הקור צמצם את השימוש בסוללות לרבע מהתפוקה הרגילה וגרם לרחפן לרעוד מעל הרגיל ולעיתים לצאת משליטה לכמה שניות.

מערכת האולפן Citrusvr

החומרים שהתקבלו היו תזזיתיים והיינו צריכים להוריד את המהירות של הקליפים ב-50% בשביל לקבל חומרים שיהיה אפשר לצפות בהם מבלי לאבד שיווי משקל. הבנו שבשביל לקבל חומרים טובים צריך לשמור על מהירות טיסה נמוכה מאוד של המזל״ט כשהוא בתנועה, וליתר ביטחון גם לצלם כמה צילומי סטילס. תנועה בגובה נמוך עד בינוני השיגה את הצילומים הטובים יותר, כי ברגע שאתה עולה גבוה מדי ולוקח בחשבון את העדשות הרחבות של הגופרו, אין פרטים בתמונה והתמונות שטוחות ודומה אחת לאחרת. לשמחתנו, הצלחנו להוציא כמעט 7 דקות של צילום 360 מעלות מהאוויר ולהכניס אותו לסרטון בעבור הלקוח, ארגון הומניטרי גדול בארה"ב.

כל החומרים שצולמו עברו ייצוב עם  עיבוד צבע במערכת העריכה פרמייר פרו של אדובי והודבקו יחד למאסטר 360 מעלות עם תוכנת Autopano Video Pro של Kolor

הנושא הזה של רחפנים וצילום וידאו 360/ מציאות מדומה עוד בחיתוליו. שמחנו להיות בין הראשונים שמתנסים בצילומים כאלה בתנאי קיצון.

https://www.youtube.com/watch?v=k13p_xOnPkc