השבוע הגיע לחברת “ברודקאסט מדיה” סט  עדשות קולנוע אנמורפי של Cook “החלטנו שהגיע הזמן שבישראל יהיה סט אנמורפי מודרני וחדש”, מספר דני שפאר, הבעלים של החברה.
“מאז השקת מצלמת alexa של Arri עם שבב 4:3 עלה הביקוש לעדשות מסוג זה, ברוב בתי ההשכרה בעולם יש מספר סטים של עדשות אנמורפיות ובפועל, כיום רוב הפקות הסרטים והפרסומות מצולמות עם עדשות”.

הסט שנרכש על ידי החברה כולל אורכי מוקד שונים, 32, 40, 50, 75 ו-100 מ”מ בנוסף לעדשה רחבה 25 מ”מ ועדשת טלה 135 מ”מ.
חשוב לציין שעדשה האנמורפית מצלמת ביחס גובה 4 רוחב 3 התמונה יוצאת מתוחה כלפי מעלה ואז נדחסת ליחס של 2.4:1. פירוש הדבר הוא ניצול של כל השבב והפקת כושר הפקדה (רזוליציה) הגבוהה ביותר שניתן. יתרון נוסף לעדשות אלו הינו הגודל, עדשת 40 מ”מ תהיה זהה ברוחבה לעדשת 20 מ”מ ואורכה יהיה זהה לעדשת 40 מ”מ.
בצילום בחדר קטן, הכולל שני שחקנים, האחד קרוב למצלמה והשני מרוחק, בצילום עם עדשה אספרית רגילה 20 מ”מ השחקן הקרוב למצלמה יראה גדול יותר משמעותית מאשר השחקן השני. לעומת זאת, בצילום עם עדשה אנמורפית 40 מ”מ היחס בין הדמויות ישמר.

יתרונות נוספים שיש לעדשות אנמורפיות הם, היציאה מהמיקוד נראית מרשימה יותר וצורת הטשטוש (בוקה) אובלית, צורה לה העין האנושית רגילה יותר מאשר צורה עגולה הקיימת בעדשות סטנדרטיות.

“קיימים מעט יצרני עדשות אנמרפיות, כששתי החברות המובילות הן “זיס” ו”קוק” כשהחלק האנמורפי נמצא בחלקה הקדמי והמרכזי של העדשה. ההחלטה ללכת עם עדשות קוק היא בגלל המראה שהן מפיקות, והעובדה שהן נושמות מעט ועם אופי ולמרות זאת שמורות על חדות ותמונה מדהימה” מסכם דני.